اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » گفت و گو
کد خبر : 97
جمعه - ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۷

بیرانوندی نماینده مردم خرم آباد و چگنی؛ به مردم آمار درست دهید/ خواستار افزایش تعداد نمایندگان خرم آباد هستیم

نشست خبری نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در مجلس شورای اسلامی با خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش وارک نیوز محمد بیرانوندی در این نشست بیان کرد: بیکاری در استان لرستان به عنوان یک بحران شدید بوده که تمامی مردم را ازار می دهد و در نتیجه باید بیکاری را به عنوان اصلی ترین معضل لرستان عنوان کرد.

وی ادامه داد: کدام داد در تربیون ها منتج به نتیجه شده، با سیر شدن گوش ها راه به جایی نخواهیم برد و درد ما چاره ای عملی می خواهد.

 

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی از حرف و حدیث ها در مورد استثنا شدن برخی از استان ها و افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمند انها،گفت: در برنامه ششم توسعه به هیچ عنوان این موضوع ذکر نداشته و صحت ندارد.
نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی بیان کرد: در حوزه اشتغال باید کار عمده انجام دهیم اما در کنارش واحدهای تولیدی خرد هم باید صورت گیرد که برای تحقق این مهم یک گروه اقتصادی را مامور کرده ایم تا مسائل اقتصادی را پیگیری کنند و برای جذب سرمایه گذاران بیش از ۲۰ مورد نشست با گروه های مختلف سرمایه گذاری و بخش خصوصی داشته ایم.

 

بیرانوندی در ادامه با اشاره به تلاش برای حل و فصل مشکلات صنایع بزرگ خرم آباد، افزود: تلاش های زیادی در این راستا صورت گرفته به عنوان نمونه از تمام ظرفیت خود برای برطرف کردن مشکلات و موانع لاستیک سازی استفاده کرده و اکنون نیز شاهد اجرایی شدن عملیات اجرایی واحد بزرگ هستیم.

 
وی عنوان کرد: برای جذب بودجه بیشتر به استان اقدامات مناسبی را در دستور کار قرار داداه ام به عنوان نمونه با وجود محدود بودن تعداد نمایندگان حاضر در کمیسیون تلفیق بودجه، عضو این کمیسیون شده ام.

 

این مسئول اضافه کرد: در حوزه اعتبارات ارتقا شاخص های توسعه و توازن منطقه ای باید گفت که در بودجه سال آینده دولت ۸ استان را در نظر گرفته که استان لرستان در میان این استان ها قرار ندارد، اما با این وجود این مهم فعلا به تصویب مجلس نرسیده است.

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی ادامه داد: به هر حال دولت برای سال آینده۴۰۰ میلیارد تومان را در این راستا برای ۸ استان محروم در نظر گرفته که ما نیز به دنبال قرار دادن نام لرستان در این بخش هستیم.

 

بیرانوندی در ادامه با اشاره به پیگیری های خود برای حل و فصل این مشکل، گفت: بر همین اساس نامه ای به رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور نوشته و خواستار قرارگیری نام لرستان در این حوزه شده و وی نیز با ارائه نامه ای به معاون خود تقاضای مساعدت کرد از سوی دیگر از چند راه دیگر نیز به دنبال قرار دادن نام لرستان در میان استان های محروم هستیم که امیدواریم با همکاری سایر نمایندگان استان شاهد تحقق این هدف بود.

 

 

وی بیان کرد:۵۰ میلیارد تومان برای آزادسازی و سامان دهی حریم قلعه فلک الاافلاک تخصیص داده شده و این اعتبار در اختیار استان قرار دارد.

 

 

این مسئول در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر واگذاری تمامی امورات دانشگاه علوم پزشکی به شرکت های غیر بومی گفت: در این راستا با مسئولان علوم پزشکی جلسه ای برگزار شد و آنها این اقدام را قانونی دانسته و اعلام کردند که در صورت تخلف سازمان بازرسی و سایر نهادهای نظارتی می توانند ورود پیدا کنند.

 

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی ادامه داد: در عزل و نصب مدیران اظهار نظر کرده و حتی پیشنهادات خود را نیز ارائه می دهیم و تقسیم غنایمی وجود نداشته و این موضوع صحت ندارد.

 

 

بیرانوندی در ادامه با اشاره به آمار بیکاری لرستان, گفت: به نظر می رسد بهترین آمار جوانان ما هستند و زمانی می توان گفت که بیکاری کاهش یافته که مردم آن را بپذیرند، با این وجود انتظار می رود مدیران مسئول دستگاه های متولی با مردم صادق بوده و آمارهای درستی را ارائه دهند.

 

 

وی عنوان کرد: راه نجات لرستان قرار گرفتن در زمره استان های با نرخ بیکاری بالا نیست، بلکه بایستی به دنبال جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی باشیم.

 

این مسئول افزود: برای پیگیری مطابات مردم عدم وحدت میان نمایندگان لرستان وجود ندارد.

 

 

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی در ادامه با اشاره به موضوع افزایش تعداد نمایندگان استان، گفت: این موضوع در سنوات گذشته نیز مطرح شده و اکنون بر اساس اولویت بندی های صورت گرفته وزارت کشور پیشنهاد افزایش یک نماینده به تعداد نمایندگان لرستان را به مجلس ارائه کرده است.

 

 

بیرانوندی گفت: به عنوان نماینده مردم خرم آباد معتقدم با توجه به اینکه اکنون جمعیت این شهرستان به حدود۶۰۰ هزار نفر رسیده باید این یک نماینده به تعداد نمایندگان مردم خرم اباد اضافه شود