آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 9361
چهارشنبه - ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۶

احیای کارخانه یخچالسازی بوژان خرم آباد/ فعالیت کارخانه کاشی جم بروجرد تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:کارخانه یخچالسازی بوژان خرم آباد با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) احیا شد.

احیای کارخانه یخچالسازی بوژان خرم آباد/ فعالیت کارخانه کاشی جم بروجرد تا یک ماه آینده آغاز می‌شود

به گزارش وارک نیوز، محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در حاشیه آغاز به کار کارخانه یخچال‌سازی لرستان در جمع خبرنگاران با اشاره به احیا چندین واحد تولیدی استان، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته در چند وقت اخیر واحدهای راکد زیادی از جمله پرس، یخچال سازی، نساجی بروجرد، فولاد ازنا، شیشه، صنایع غذایی گهر، پالایشگاه پلدختر و کاشی جم به مدار تولید برگشتند.

وی افزود: نساجی بروجرد علاوه بر اینکه جمعه سی‌و پنجمین سالگرد خود را جشن می‌گیرد از رکود نیز خارج شده به طوری که ۱۸ هزار متر مربع تولید دارد، یخچال سازی نیز در صورت فراهم بودن بازار و با توجه به قیمت کالای تولید شده استمرار تولید خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با اشاره به اینکه صنایع غذایی، بهداشتی و دارویی استان حرف‌های زیادی برای گفتن دارند، عنوان کرد: این واحدها علاوه بر افزایش ظرفیت در زمینه صادرات نیز پیشرو هستند.

صفی‌خانی خاطرنشان کرد: همه این موارد نشان می‌دهد که فضا برای تولید در لرستان خوب است و اگر حمایت‌های لازم صورت بگیرد قطعا آینده مطلوبی پیش روی تولید استان وجود دارد؛ پیامد رونق تولید اشتغال زایی و پویایی اقتصاد در استان است.

وی افزود: علاوه بر واحدهای بزرگ راکد ما یک سری واحدهای راکد کوچک داریم که امکان احیا برخی از آنها وجود ندارد و باید تغییراتی در سرمایه‌گذار و تولید ایجاد کنند تا محصول تولید شده  قابل رقابت در بازار باشد.

رئیس سازمان صمت لرستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کارخانه یخچال‌سازی با مشارکت بنیاد برکت با ظرفیت تولید ۱۰ هزار یخچال فعال شده و باید این روند ادامه داشته باشد، افزود: فعالیت کارخانه کاشی جم بروجرد تا یک ماه آینده آغاز می‌شود، عملیات ساخت‌و ساز فاز ۴ سیمان دورود با پیگیری‌های مسئولان استانی در حال انجام است.

وی اظهارداشت: فاز ۴ سیمان دورود پس از کلنگ‌زنی‌های چند باره و با پیگیری‌های عوامل استانی علاوه بر عملیات ساخت‌وساز در حال انجام است و یک سری تجهیزات آن نیز وارد سایت شده و این نشان از اجرای کار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان اضافه کرد: در رابطه با فولاد ذوب‌آهن ازنا با توجه به قرارداد مشارکتی که وزیر صنعت روی آن تأکید و پیگیری داشت هیچ‌گونه دغدغه‌ای وجود ندارد.

وی بیان کرد: فولاد خرم‌آباد به ورق تبدیل شده و در حال تولید است که این واحد مشکل داشت، اکسیر و دامداران به خروجی رسیده و محصولات جدید را اضافه کرده‌اند.