آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 936
یکشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰

با جدیت پیگیر کلانشهر شدن خرم‌آباد هستم/ لزوم واگذاری بام خرم آباد به شهرداری/ بودجه لرستان ‌دو برابر می شود

نماینده مردم خرم آباد و دوره چگنی با اشاره به اهمیت موسیقی زیبا و بی‌همتای لرستان برای توسعه گردشگری لرستان، گفت: مهمان نوازی ویژگی بارز مردم لرستان است و با اقدامات صورت رفته گردشگران مجذوب زیبایی های خرم آباد شده اند.

 

به گزارش وارک نیوز محمدرضا ملکشاهی راد نماینده خرم آباد ، دوره و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با شهردار و اعضای ستاد نوروزی شهرداری خرم آباد با تقدیر از اقدامات شهرداری خرم آباد درجهت استقبال هرچه بهتر از مهمانان نوروزی گفت: در کنار خدماتی که به گردشگران می دهیم باید زمینه را برای تبادلات مفید فرهنگی فراهم ‌کنیم.

 

وی با تاکید بر مزایای صنعت گردشگری و تاثیر آن بر رونق اقتصادی شهر مقصد افزود: ورود گردشگران موجب تولید و ورود ثروت می شود که البته میزان سوددهی این پدیده متاثر از میزان ماندگاری گردشگران در شهر دارد.

 

ملکشاهی راد تصریح کرد : خرم اباد زمینه ها و ظرفیتهای زیادی برای توسعه گردشگری دارد که از آن جمله می توان به اماکن تاریخی ، پلهای تاریخی، آبشارها و طبیعت زیبای آن اشاره کرد.

 

وی موسیقی لرستان را یکی از ظرفیتهای عمده برای جذب گردشگران دانست و خاطرنشان کرد: موسیقی لرستان در ایران بی نظیر است و محبوبیت زیادی در اقصی نقاط این سرزمین دارد که این امر می تواند به زمینه ای برای جذب گردشگران تبدیل شود.

 

نماینده مرکز استان شهرداری ها را مهمترین نهاد شهرهای جدید در سراسر دنیا بر شمرد و گفت: در سایر نقاط جهان شهرداری ها متولی تمامی امور شهر در ابعاد مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی هستند.

 

وی ادامه داد: شهرداری ها فقط مسئول ارائه خدماتی چون آسفالت نیستند، بلکه این نهاد باید علاوه بر شهر باید ابعاد مختلف زندگی شهروندان و مردم را اداره کند.

 

ملکشاهی راد با انتقاد از کم لطفی های صورت گرفته نسبت به خدمات انجام گرفته در شهر خرم آباد، اظهار داشت: اکثر افرادی که به اتفاق بنده به خرم اباد آمده اند مجذوب زیبایی های شهر خرم آباد شده اند.

 

وی تصریح کرد: باید برای محلات قدیمی و بافتهای فرسوده و قدیمی شهر فکری بکنیم که البته این امر از توان مردم و شهرداری خارج است و ما باید از طریق نهادهایی چون بنیاد مسکن و با ارجاع این موضوع به شورای عالی شهرسازی کشور منابع لازم را برای نوسازی بافتهای فرسوده جذب نماییم.

 

نماینده خرم آباد با اشاره به ضعف منابع مالی شهرداری خرم اباد بیان کرد: با بودجه ناچیزی که شهرداری در اختیار دارد که  به اندازه بهای خرید چند اپارتمان است  نمی توان جوابگوی انتظارات موجود در حوزه های مختلف شهری بود که در این راستا شورای شهر و شهرداری خرم آباد باید با ارتباط گیری با مجمع نمایندگان و از طریق نهادهایی چون کمیسیون عمران مجلس و یا شهرداری تهران زمینه را برای جذب اعتبارات لازم آماده نمایند.

 

ملکشاهی راد در ادامه از دو برابر شدن بودجه لرستان و ارتقا ان تا سقف هزار میلیارد تومان خبر داد و افزود: در بودجه های سالانه حدود ۱۳ درصد بودجه استانی است و ۸۷درصد بودجه غیر استانی و در اختیار دولت مرکزی است و این مسئولان هستند که باید با رایزنی، تعامل و ایجاد کانالهای ارتباطی نسبت به جذب منابع بیشتر اقدام نماید.

 

نماینده خرم آباد که این روزها پیگیر موضوع کلانشهر شدن خرم آباد است، خاطرنشان کرد: کلانشهر شدن منافع و مزایای ویژه ای دارد و ما با توجه به حدنصاب جمعیتی خرم آباد تصمیم گرفتیم این موضوع را پیگیری کنیم که در این راستا چندی پیش وزیر مربوطه دستور بررسی آن را صادر کرد و ما نیز با کماکان پیگیر آن هستیم .

 

نماینده خرم آباد با تاکید بر لزوم واگذاری مدیریت مجموعه بام شهر به شهرداری تصریح کرد: درست این‌است که مدیریت مجموعه بام شهر و منافع آن در اختیار شهرداری به عنوان متولی امور شهر باشد.

 

ملکشاهی راد در پایان وعده داد برای تهیه موادی چون قیر مورد نیاز برای آسفالت معابر خرم اباد از طریق کمیسیون عمران مجلس پیگیری های لازم را انجام دهد./شهرنا