آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » شهری
کد خبر : 929
یکشنبه - ۲۹ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۶

ناپختگی در اجرای جشن گلونی باعث از دست رفتن این فرصت ویژه برای خرم آباد شد

شهردار خرم آباد گفت:خرم آباد باید در حوزه گردشگری به یک برند تبدیل شود.

به گزارش وارک نیوز شهردار خرم آباد در آیین افتتاح ستاد نوروزی شهرداری خرم اباد، تصریح کرد: استان ما از فرصتهای خدادادی و آثار تاریخی و تمدنی ارزشمندی برخوردار است ولی در مقابل ما به عنوان مردم خرم اباد، مردمی پر درآمد و برخوردار نیستیم که ریشه آن را باید در ضعفها و کوتاهیهای خودمان جستجو کنیم.

 

 

وی با اشاره به انتخاب خرم آباد به عنوان یکی از هفت شهر برتر گردشگری کشور در سال ۹۵ گفت: حفظ و ارتقا جایگاه خرم آباد در بین شهرهای برتر گردشگری کشور باعث جذب سرمایه گذاران حوزه گردشگری و توریسم و به تبع آن کسب درآمد برای شهر می شود.

عیدی بیرانوند افزود: ورود گردشگران باعث رونق صنایع ، مشاغل و اصناف مختلف از تاکسی داران گرفته تا هتل داران ، هنرمندان و مراکز صنایع دستی تا بقال ها و بسیاری اصناف دیگر و درنتیجه تولید درآمد و ثروت و بالا رفتن سطح زندگی مردم می شود.

 

 

وی با تاکید بر پایین بودن سرانه درآمدی مردم خرم آباد نسبت به دیگر مراکز استانها افزود: متأسفانه خرم آباد از نظر سرانه درآمدی در رتبه سی ام در بین مراکز استانها قرار دارد که برای ارتقا این جایگاه باید تمهیداتی اندیشیده شود.

 

شهردار مرکز استان خاطرنشان کرد : سعی داریم با ارایه خدمات رایگان و اجرای برنامه هایی چون موسیقی زنده و رفتار مناسب با میهمانان رتبه خرم آباد را در بین شهرهای برتر کشورارتقا دهیم.

 

وی ضمن برشمردن برخی آیتمهای درآمدی شهرداری خرم آباد اعم از دریافت عوارض نوسازی ، ارزش افزوده ، صدور پروانه و فروش اموال و املاک شهرداری اظهار کرد: ۶۰ درصد درآمد شهرداری خرم آباد از محل صدور پروانه های ساختمانی است که در سال ۹۵ به دلیل رکود و کاهش درآمد مردم با ۵۱ درصد کاهش در صدور پروانه ساختمانی مواجه بودیم که این امر باعث کاهش شدید درآمدهای شهرداری شد.

 

 

وی در پایان با انتقاد از برگزاری نامناسب و ناپختگی در اجرای جشن گلونی در خرم آباد گفت: جشن گلونی در حال تبدیل شدن به جشن ماندگار و پرجاذبه ای بود که می توانست باعث جذب گردشگران همتبار از اقصی نقاط کشور شود که با نا پختگی های صورت گرفته و برخی حرکات احساسی و غیر واقع بینانه تبدیل به یک ضد ارزش شد تا این فرصت زیبا از شهر ما گرفته شود./شهرنا