آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » پیشنهاد سردبیر » تازه ترین اخبار » خبر مهم » شهری
کد خبر : 9253
دوشنبه - ۱۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۶

انتقاد از ناکارآمدی شهرداری خرم‌آباد

جلسه قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان، محل مباحثه رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور و شهردار خرم‌آباد شد.

انتقاد از ناکارآمدی شهرداری خرم‌آباد

به گزارش وارک نیوز به نقل از مهر، علی طالبی رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور شامگاه یکشنبه در جلسه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده لرستان در سخنانی به رودخانه خرم آباد و عدم ساماندهی این رودخانه اشاره کرد و گفت: در این زمینه شاهد وجود یک فضای بسیار زشت و ناکارآمدی هستیم، دو پل به نام «اناری» و «بهداری» نیز در شهر وجود دارند که نیازمند بازسازی هستند و این در حالیست که فکر نمی کنم هزینه آنچنانی در این رابطه نیاز باشد که آقای شهردار نگران باشند که نتوانند آن را تامین کنند.

انتقاد شدید از عملکرد شهردار خرم‌آباد / ‬نمودی از شهرداری ندیده‌ام

وی، افزود: هیچ رسیدگی نیز از سوی شهرداری من ندیده ام که اعلام کند ما نمی توانیم این کار را انجام دهیم و به ما کمک کنید.

طالبی با تاکید بر اینکه چند وقتی که به خرم آباد آمده ام هیچ نمودی از شهرداری ندیده ام، افزود: در جلسه با استاندار نیز اعلام کردم که از شهرداری که وسط شهرش این مشکلات وجود دارد و صدایی از او بلند نمی شود، گله دارم.

وی، بیان داشت: اصلاح فضای شهر و زیباسازی شهر خیلی مهم است، قطعاً اگر شهردار پیگیری می کردند یک جایی ما هم این موضوع را می شنیدیم و پیگیری می کردیم و شهرستان را کمک می کردیم.

رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور با بیان اینکه من نه به عنوان بازرسی، نه به عنوان معاون وزیر، نه به عنوان کمیته نظارت و بازرسی، بلکه به عنوان یک هم استانی شما، کمک خواهم کرد که لرستان همیشه پیش رو باشد، آقای شهردار از طریق استاندار پیگیری کنند و من نیز تلاش خواهم کرد آنچه که به عنوان نیاز و ضرورت های استان است را پیگیری کنم.

شهردار خرم‌آباد: داد و بیداد نکرده‌ایم را قبول دارم

وحید رشیدی شهردار خرم آباد نیز در واکنش به اظهارات رئیس مرکز مدیریت عملکرد و امور بازرسی وزارت کشور، اظهار داشت: اینکه هیچ کاری انجام نداده‌ایم را قبول ندارم، اما اینکه داد و بیداد نکرده‌ایم درست است.

وی با اشاره به هزینه‌های زمان وقوع سیلاب، عنوان کرد: در جریان سیل ما به دستور معاون عمرانی استاندار و همچنین استاندار لرستان، حدود دو تا سه میلیارد تومان ماشین آلات اجاره کردیم.

شهردار خرم آباد با اشاره به اینکه شهرداری که کل درآمد سالانه آن ۱۲۰ میلیارد تومان است و می‌خواهد ماهانه هفت میلیارد تومان حقوق پرداخت کند، با کدام پول پل «اناری» را سریع درست کند؟ افزود: برای این کار دو بار آگهی زده‌ام، اما پیمانکار شرکت نکرده است، چون می‌داند که شهرداری پول ندارد، آن‌وقت شما انتظار دارید که من سریع دیواره‌های ساحلی و پل‌ها را عملیاتی کنم؟

رشیدی، گفت: دو پل در حال ساخت با استفاده از اعتبارات دولتی داریم که حدود ۱.۵ سال بوده اجرای آنها زمان برده است، حالا من شش پل دیگر را اجرا کنم؟

انتظار «شق القمر» از شهرداری نداشته باشید

وی با بیان اینکه از خودم دفاع نمی کنم اما کلمه «ناکارآمدی» که به کار بردید خیلی سخت بود، عنوان کرد: دفاع از مجموعه همکاران شهرداری از پاکبانی که گل و لای را بدون کمک هیچ دستگاهی غیر از بسیج، انجام دادند، تا آتش نشانی و… را انجام می دهم.

شهردار خرم آباد با اشاره به مستندسازی اقدامات صورت گرفته از سوی شهرداری خرم آباد، تصریح کرد: متاسفانه معمولاً دولت‌ها به جای کمک به شهرداری‌ها، می‌گویند که شهرداری یک پای قضیه در کارهای مختلف باشد.

رشیدی، گفت: اگر ما هیچ کاری در شهر خرم آباد انجام ندهیم و بیش از هفت تا هشت سال درآمد شهرداری وصول شود خسارت‌های سیل جبران نمی شود، حالا شما ظرف سه ماه «شق القمر» از شهرداری خرم آباد بخواهید قطعاً انجام نمی شود، حال به پای ناکارآمدی من بگذارید اما قطعاً پرسنل و زحمت کشان شهرداری این گونه نیستند.