جدال «ماه‌پری» با باد و کشکان/ مادر بزرگی که با چنگ و دندان نوه‌اش را نجات داد

«ماه‌پری عبدولی» زن روستایی اهل پلدختر است که پس از سیل اخیر و در هنگام عبور از پل موقت و غیرایمنی احداث شده بر روی کشکان گرفتار طوفان شد، اما به سختی و با چنگ و دندان در جدال با طوفان جان خود و نوه‌اش را نجات داد.

جدال «ماه‌پری» با باد و کشکان/ مادر بزرگی که با چنگ و دندان نوه‌اش را نجات داد

به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس، خانه و کاشانه‌اش در جریان وقوع سیل اخیر در پلدختر به کلی از بین رفت و حتی یک قاشق از اسباب و اثاثیه برایش باقی نماند.

ماه‌پری عبدولی علاوه بر سیل زدگی و از دست دادن خانه و کاشانه‌اش،با داشتن دو فرزند معلول زندگی را در عسر و حرج می گذراند.

خودش می‌گوید پس از سیل یک ماه قبل بجز کمکهای مردمی کسی در روستا و محل زندگی‌اش به او کمکی نرسانده و لذا مجبور شده برای تحویل گرفتن اقلام کمکی و چادر به پلدختر مراجعه کند.

ماه پری در این روزها شرایط بسیار سختی را گذرانده است؛ در یکی از روزها و به هنگام برگشت از شهر به محل زندگی خود، به همراه نوه‌ا‌ش که حدود دو سال و نیم دارد و مادرش را نیز از دست داده، در لحظه عبور از روی پل معلق گرفتار باد و طوفان شد و لحظاتی را با مرگ دست و پنجه نرم کرد.

به گفته این زن روستایی پل معلق پس از تخریب پل ارتباطی دهستان ملاوی با منطقه عشایری درجریان سیل احداث، و چندی پیش توسط وزیر ورزش افتتاح شد.

در این حادثه در حالی که ماه‌پری و نوه‌اش روی پل معلق با حدود۲۰متر ارتفاع از آب رودخانه کشکان بودند،باد با شدت هر چه تمام‌تر آنها را به این سو و آن سو پرت می‌داد.

او می‌گفت در جدال با طوفان و در حین پرت شدن به این طرف آن طرف و در شرایطی که چیزی نمانده بود از پل سقوط کند، به ناچار نوه‌اش را به دندان گرفت و محکم لبه‌های سیمی پل را در دستانش گرفت تا جان خود و جگر گوشه‌اش را حفظ کند.

ماه‌پری در این جدال که به گفته ناظران ۱۵ دقیقه طول کشید توانست جان خود و نوه‌اش را به قیمت از دست دادن یکی از دندان هایش و در رفتن کتف چپ و زخمی شدن کف دست‌هایش نجات دهد.

او که با وجود کمک‌های انجام شده، به دلیل حجم بالای خسارات ناشی از سیل کماکان با مشکلاتی مواجه است، به گفته خودش به شدت نیازمند اقلام کمکی و موادغذایی بوده و از مسوولان تقاضای امدادرسانی دارد.

از آنجایی که سیل بی‌سابقه اخیر خسارات زیادی را در استان لرستان به بار آورد که جبران انها از سوی دولت زمان بر خواهد بودف انتظار می‌رود مردم نو دوست و خیرین نیز چون همیشه در رفع