آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 876
دوشنبه - ۲۳ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴

تحصن کارگران شهرداری بروجرد به روز سوم رسید/بی‎تدبیری کار دست شورا و شهرداری داد/تلنبار زباله‌ها در شهر

تحصن و تجمع کارگران شهرداری بروجرد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق به روز سوم خود کشیده شد و این در حالی است که برخی از کارگران دیگر حاضر به جمع آوری زباله‌ها نیستند.

به گزارش وارک نیوز تجمع و تحصن کارگران شهرداری بروجرد از دو روز گذشته و در اعتراض به نپرداختن حقوق آنها آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

پس از آنکه در جلسه دو روز گذشته شورای شهر با تقسیم آراء بین مخالفان و موافقان شهردار در نهایت به ابقای منوچهر یوسفی ختم شد، تجمع و اعتراض کارگران مقابل شورای شهر و به دنبال آن شهرداری همچنان ادامه دارد.

کارگران معترض به وجود چند ماه حقوق معوق و اجرایی نشدن وعده و وعیدهای اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری و در رأس آن شهردار دست از کار کشیده و مدعی هستند که تنها پس از پرداخت حقوق خود دوباره مشغول به کار می‎شوند.

کوچه‎ها و خیابان‎های شهر بروجرد در روزهای تجمع و تحصن کارگران شهرداری مملو از زباله‎های انباشته شده‎ای است که جمع‎آوری نشده‎اند، همچنین بسیاری از سطل‎های بزرگ زباله واژگون و زباله‎های آنها در سطح خیابان ها و معابر اصلی و فرعی شهر پخش شده است.

امروز و در حالی که برخی‎ها گمان می‎کردند که بارندگی مانع تجمع کارگران در مقابل ساختمان شهرداری بروجرد می‎شود، بسیاری از کارگران معترض از ساعات ابتدایی صبح سومین روز از تحصن‎شان را آغاز کردند.

بر اساس شنیده‎ها در سه روزی که از آغاز تجمع کارگران شهرداری می‎گذرد، تاکنون اقدامی از سوی اعضای شورای شهر و یا شهردار مبنی بر حل مشکلات و جلب موافقت کارگران برای بازگشت به کار آنها انجام نشده یا حداقل اثربخش نبوده است.

چند نفر از اعضای شورای شهر بروجرد که در طیف مخالفان منوچهر یوسفی شهردار بروجرد قرار دارند، پس از جلسه چالشی رأی‎گیری برای ابقا یا برکناری شهردار نسبت به انحلال شورا رأی داده‎اند، همچنین بر اساس شنیده‎ها اعضای طیف مخالف شهردار در این روزها در جلسات شورای شهر حضور نمی‎یابند.

اینک و در آستانه سال نو که شهر باید برای حضور مسافران و گردشگران نوروزی آماده و پاکیزه شود، شاهد چهره نازیبا و بسیار زننده تجمع و پخش شدن زباله ها در کوچه‎ها و خیابان‎ها هستیم.

برخی منتقدان عملکرد دوره چهارم شورای اسلامی شهر بروجرد در اعتراض به جای خالی تدبیر و درایت شورایی‎ها برای حل مشکلات کارگران و ریختن آبی بر روی آتش خشم و اعتراض آنها، بیش از پیش به انتقاد از شورایی پرداخته‎اند که آن را ناکارآمد می‎نامند.

شنیده‎ها همچنین از برگزاری جلسات داخلی بین مسؤولان شهرستان بروجرد به منظور حل مشکل کارگران شهرداری و پایان دادن به تجمع و تحصن آنها خبر می‎دهد، اما تاکنون خبری در خصوص خروجی و نتایج احتمالی به دست آمده از این جلسات محرمانه به دست نیامده است.

در اذهان و افکار عمومی نیز موضوع تحصن کارگران شهرداری این روزها در صدر اخبار قرار داشته و در تاکسی، اتوبوس، محافل خانوادگی و کاری نقل مجالس و محافل شده است که همگی از بی‎تدبیری شورای شهر و شهرداری در حل مشکل حقوق به عنوان یکی از جزیی‎ترین مسائل مربوط به دامنه وظایف شهرداری حکایت دارد.

برخی‎ها نیز به دنبال ایجاد کمپین برای کمک به کارگران درمانده شهرداری و تامین بخشی از مخارج زندگی آنها حداقل در آستانه سال نو هستند، البته در خصوص صحیح یا ناصحیح بودن این کار نیز حرف و بحث زیاد است.

آیا منتقدان هم نانی بر سر سفره ندارند؟

یکی از کارگران شهرداری بروجرد گفت: اگر چه خود موافق تجمع و تحصن نیستیم، اما دیگر راه چاره‎ای برای دریافت حقوق چند ماهه معوق خود ندیدیم.

وی که تمایل به بیان نام خود نداشت، اظهار کرد: همه شهروندان بروجردی در حال خرید عید و استقبال از نوروز هستند، در حالی که خانواده‎های کارگران شهرداری بروجرد حتی پولی برای خرید چند عدد نان و سیر کردن شکم خود ندارند.

وی با انتقاد از بی‎تدبیری شورای شهر و تاثیر آن در زندگی و معیشت کارگران تاکید کرد: بیش از ۵ ماه است که حقوق نگرفته‎ام، اما آیا همه آنهایی که تجمع کارگران را به باد انتقاد گرفته‎اند، به همین اندازه حقوق معوق دارند و دم از این حرف‎ها می‎زنند؟

حقوقمان را می‎خواهیم

یکی دیگر از کارگران شهرداری که پس از اطیمنان خاطر از درج نشدن نام خود حاضر به مصاحبه شد، گفت: گرسنه‎ایم، آیا هضم این برای مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر آنقدر سخت است که فکری برای حل مشکل‎مان نمی‎کنند؟

وی با اشاره به اینکه برخی از کارگران شهرداری از ترس اخراج و تهدید به اخراج حاضر نیستند که در جمع معترضان حضور یابند، اظهار کرد: کدام منطق و قانونی به کارگر می‎گوید که کار کن، اما حقوق نگیر؟

این کارگر شهرداری بروجرد تاکید کرد: عمری را به جمع‎آوری زباله‎ها سر کرده و احتمال هر گونه خطر و تهدیدی را برای سلامت خود به جانم خریده‎ام، اینک برخی افراد  بی‎خبر از نداری و گرسنگی تجمع ما را به چالش کشیده و از دور تنها تماشا می‎کنند.

متاسفانه با وجود پیگیری‎های مکرر خبرنگار فارس تاکنون هیچ یک از اعضای شورای اسلامی شهر بروجرد در خصوص تحصن کارگران شهرداری و راهکارهای احتمالی برای عبور از این بحران پاسخگو نبوده و موضع خود را در این باره اعلام نکرده‎اند.

گزارش از مژگان شمس خبرگزاری فارس