آخرین اخبار » اخبار » سیاسی
کد خبر : 836
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۱

دیدار کاظمی نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس با وزیر کشور یونان

به گزارش وارک نیوز سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم فهیم پلدختر و معمولان در در صدر هییتی از طرف مجلس شورای اسلامی ایران به کشور یونان سفر کرد و با وزیر کشور یونان دیدار و گفتگو نمود.   نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ایران در این دیدار با توجه به […]

به گزارش وارک نیوز سید حمید رضا کاظمی نماینده مردم فهیم پلدختر و معمولان در در صدر هییتی از طرف مجلس شورای اسلامی ایران به کشور یونان سفر کرد و با وزیر کشور یونان دیدار و گفتگو نمود.

 
نایب رییس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مجلس ایران در این دیدار با توجه به سوابق تاریخی کهن و باستانی و مشترکات زیاد بین دو کشور و همپنین موقعیت خاص کشور یونان در اروپا و ظرفیت های بالفعل و بالقوه دو کشور خواستار روابط بیشتر دوجانبه گردید .

 
کاظمی در این دیدار با توجه به رویکرد جدید دولت یونان و علاقه مندی مسیولین دو کشور و موقعیت منطقه ای ایران و یونان خواستار گسترش روابط گردید .

 
وی همچنین در شرایط فعلی منطقه و حمایت برخی از کشورها از تروریسم و اراده مقامات دو کشور در مبارزه جدی با این پدیده خواستار همکاری بیشتر در این زمینه شد.

 
کاظمی در این گفتگو در خصوص مدیریت واحد شهری و مدیریت بحران در کشور یونان خواستار تبادل نظر دو کشور در این زمینه شد.

 

 
باتوجه به موقعیت کشور یونان در پذیرش پناه جویان و مهاجران وضعیت آنان را جویا شد.

 
وزیر کشور یونان ضمن استقبال گرم از هییت ایرانی آمادگی هر گونه همکاری در زمینه های مختلف با کشور جمهوری اسلامی ایران را اعلام نمود.

 
وی گزارشی از وضعیت مدیریت شهری در کشور یونان و مدیریت بحران در آن کشور و همچنین وضعیت مهاجرین و پناه جویان در کشور یونان را تشریح نمود.

 

 
وزیر کشور یونان در این نشست ضمن ابراز علاقه شدید به کشور جمهوری اسلامی ایران و علاقه مندی دولت یونان به همکاری هر چه بیشتر دو کشور در زمینه های مختلف را اعلام نمود.

 

 
در پایان وی از حضور هییت پارلمانی جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی نمود.