آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم » سلامت
کد خبر : 832
یکشنبه - ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۶

پایگاه اورژانس هوایی الیگودرز افتتاح شد

همزمان با راه اندازی ۵ پایگاه اورژانس هوایی در کشور دومین پایگاه اورژانس هوایی استان لرستان در الیگودرز افتتاح شد.

به گزارش وارک نیوز این مراسم با حضور دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان،حجت الاسلام والمسلمین ارزنده نماینده ولی فقیه و امام جمعه الیگودرز،دکتر رفایی رئیس مرکز فوریت های پزشکی و اورژانس ۱۱۵ و تنی چند از مدیران و مسئولین بیمارستان فوق تخصصی شهید ولیان الیگودرز برگزار شد.

 

 

در ابتدا دکتر هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: در ابتدای سال آینده اساسنامه سازمان اورژانس را برای تصویب تقدیم دولت خواهیم کرد ،چرا که اورژانس در قالب سازمان می تواند موفق تر از گذشته عمل کند و باید اورژانس کشور را با عنوان سازمان شناخته شود .

 

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی خاطر نشان کرد: اکنون به ۷۵۰۰نیرو در اورژانس کشور نیازمندیم که این نیرو ها نباید بصورت قرار دادی و ساعتی استخدام شوند که این خود به صلاح سلامت مردم و جامعه نیست.

 
در ادامه دکتر ساکی رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تبریک فرارسیدن ایام نوروز گفت: قبل از طرح تحول نظام سلامت دانشگاه علوم پزشکی لرستان آمبولانس در اختیار داشته که امروز به ۱۴۵دستگاه آمبولانس رسیده است که رشد ۶۰ درصدی در افزایش آمبولانس های فوریتهای پزشکی داشته ایم و در سال ۹۵ با ۳۶۱ پرواز درسال رتبه اول پرواز اورژانس هوایی را در کشور داشته ایم که تقریبا روزی یک پرواز بوده است./وبدا