آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 82
جمعه - ۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۳۳

بهره مند شدن بیش از ۱۱ هزار روستا نشین لرستانی از آب شرب سالم در دهه فجر/۴۷ طرح آب رسانی روستایی افتتاح می شود

به گزارش  وارک نیوز به نقل از ستاد اطلاع رسانی دهه فجر استان لرستان، همزمان با سی و هشتمین بهار انقلاب طرح های عمرانی بسیاری در راستای افزایش رفاه مردم لرستان به بهره برداری می رسد. از جمله طرح های مهمی که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید مربوط به شرکت آبفار لرستان […]

به گزارش  وارک نیوز به نقل از ستاد اطلاع رسانی دهه فجر استان لرستان، همزمان با سی و هشتمین بهار انقلاب طرح های عمرانی بسیاری در راستای افزایش رفاه مردم لرستان به بهره برداری می رسد.

از جمله طرح های مهمی که در این ایام به بهره برداری خواهد رسید مربوط به شرکت آبفار لرستان است .

به گفته مدیرعامل آبفار لرستان در دهه فجر امسال ۴۷ طرح آبرسانی روستایی در لرستان به بهره برداری خواهد رسید که باعث می شود ۱۱ هزار و ۲۴۲ روستانشین لرستانی از نعمت آب شرب سالم بهره مند شوند.

کاکاوند همچنین از آب رسانی به ۸۶ روستای لرستان از ابتدای سال جاری تا پیش از دهه فجر خبر داده است.

به گفته وی در حال حاضر عوامل آبفار لرستان در بسیاری از روستاهای دارای مشکل کمامان مشغول اجرای فعالیت های آبرسانی هستند و بر این اساس تا پایان تیر ماه سال ۹۶ در مجموع ۹۶ روستای دیگر لرستان از نعمت آب شرب سالم بهره مند خواهند شد.

با توجه به اینکه تامین آب سالم از مهمترین مشکلات بسیاری روستاهای لرستان بشمار می رود.
با بهره برداری از این طرح ها ضمن رونق روستاها، از مهاجرت روستانشینان به شهرها نیز جلوگیری می شود که این خود از جمله خدمات بسیار مهم نظام اسلامی و دولت به روستائیان محسوب می شود.