آخرین اخبار » اخبار » خبر مهم » گفت و گو
کد خبر : 813
شنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۳:۵۹

 لرستان کانون بی توجهی در حوزه آب / هیچ سدی تا حالا هیچ زمینی را در لرستان آبیاری نکرده است

به گزارش وارک نیوز محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای لرستان ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان ، به بررسی مسائل و مشکلات پروژه های آبی در دست اقدام پرداخته و اظهار داشت : در حال حاضر وزارت نیرو بسیاری […]

به گزارش وارک نیوز محمدرضا ملکشاهی راد نماینده مردم خرم آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل جدید شرکت آب منطقه ای لرستان ضمن آرزوی موفقیت برای ایشان ، به بررسی مسائل و مشکلات پروژه های آبی در دست اقدام پرداخته و اظهار داشت : در حال حاضر وزارت نیرو بسیاری از سدهای لرستان را لغو کرده و اعتباری برای آنها در نظر نگرفته است .
وی با بیان اینکه لرستان سرچشمه کرخه و کارون است اظهار داشت : لرستان کانون بی توجهی در حوزه آب است و تاکنون هیچ اقدام جدی برای ذخیره سازی آب در لرستان انجام نشده است و در حال حاضر تنها یک صدم درصد ظرفیت آب ذخیره شده کشور متعلق به لرستان است.
نماینده خرم آباد و چگنی ضمن گلایه از وزارت نیرو گفت : در حالی که بیش از ۷۵ درصد زمینهای لرستان دیم است و کشاورزان استان در بدترین شرایط قرار دارند که هیچ سدی تا حالا هیچ زمینی را در لرستان آبیاری نکرده است .

 

 

ملکشاهی راد ادامه داد: امیدوارم با تلاش و توانمندی و تجربه خوبی که از مدیرعامل شرکت در بخش آب دیده ایم و با حمایت مجمع نمایندگان و استاندار بتوان مسائل و مشکلات استان در حوزه آب را از میان برداشت .

 

 

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت کنونی سد زیبا محمد گفت : احداث این سد در مجلس هشتم تصویب شد و با تلاش های خوب استاندار ، نمایندگان استان و وزارت نیرو در این زمینه امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم ..

 

 

در ادامه این جلسه مدیرعامل آب منطقه ای لرستان با اشاره به اینکه آب مهمترین زیرساخت توسعه همه بخش ها است و رابطه مستقیم با توسعه دارد و عامل پیشرفت و توسعه استان می باشد ، لرستان بین دو حوزه آبریز کرخه و دز واقع شده اند که سهم استان ما از دز ۴۰ درصد و در حوزه کرخه ۶۰ درصد می باشد .

 

 

وی همچنین عدم تخصیص آب و نبود بانک اطلاعاتی دقیق در شرکت را مهم ترین مشکل پیش روی خود دانست و امیدوار بود که این مشکلات هرچه سریع تر حل شوند .

 

مهندس رضا میرزایی در پایان تهیه و تدوین آب شرب جمعیت شهری و روستایی در چشم انداز ۱۴۲۵ و تطبیق فعالیت های بخش آب کشاورزی استان طبق برنامه ششم توسعه را از اهداف خود برشمرد ./کانال اطلاع رسانی ملکشاهی راد