آخرین اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گردشگری » گزارش
کد خبر : 738
چهارشنبه - ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷

تندیس سوار کاسیت رونمایی شد+ تصاویر

مراسم رونمایی از تندیس سوار کاسیت در پارک شریعتی با حضور مسئولان استان و شهر خرم اباد و جمعی از دوستداران و علاقه مندان به این دیار برگزار شد.

به گزارش وارک نیوز شهردار خرم اباد در ایین رونمایی از سوار کاسیت بیان کرد: لرستان و به خصوص دره خرم آباد دره شگفتی هاست و حتی باید خرم آباد را دره ناشناخته ای دانست که سالیان سال باید برای نمایان شدن شگفتی هایش منتظر ماند.

 

 

عیدی بیرانوند ادامه داد: آثار مفرغی موجود در این دیار کهن نشان دهنده وجود مردمانی با ویژگی های خاص و هنرمند است، مردم لر جز اولین انسان هایی بودند که توانسته اند اسب را رام کنند.

 

 

 

وی عنوان کرد: مردان بزرگی از دیرباز تاکنون در لرستان وجود داشته و به کشورمان خدمت کرده اند به همین دلیل بر تمامی مان واجب لازم است برای ارتقا این سرزمین ارزشمند تلاش لازم را تا حد توان انجام دهیم.

 

 

 

این مسئول افزود: در این سرزمین هنرمندان ارزشمندی وجود داشته که هر یک به نوبه خود یک سرمایه اجتماعی و هنری هستند و باید از این افراد همواره به نیکی یاد کرده و امیدواریم با کمک مردم این دیار زمینه را برای توسعه بیش از پیش خرم آباد مهیا کنیم.

 

 

 

 

شهردار خرم آباد در ادامه عنوان کرد: سرزمین لرستان لیاقت این را دارد که همواره جز اولین ها و بهترین ها باشد و این موضوع در سخنان سفرا و شخصیت های بزرگ پس از بازدید از خرم اباد کاملا مشهود است.

 

 

 

 

عیدی بیرانوند بیان کرد: امیدواریم همچون نوروز سال ۹۵ که خرم آباد به عنوان یکی از ۷ شهر برتر گردشگری انتخاب شد و امسال نیز با انجام اقدمات مختلف به عنوان یک شهر برتر انتخاب شویم.

 

 

در این مراسم مشاور امور اقوام استاندار لرستان نیز بیان کرد: قطعا در آستانه عید نوروز رونمایی از این تندیس باعث خواهد شد تا مسافران پس از بازدید از شهر خرم آباد این مجسمه را به عنوان یکی از نمادهای این دیار به نزدیکان خود معرفی کنند.

 

 

 

 

شجاع دریکوند در ادامه با اشاره به توهین دو مجری به قوم لر، گفت: در این روزها شاهد هستیم که افراد نادان و ناآگاهی برای خنداندن چندین نفر تهاجم ناجوان مردانه ای به فرهنگ لر کرده اند.

 

 

 

 

وی عنوان کرد: لر یکی از مرکزی ترین اقوام ایرانی بوده که از دیرباز تاکنون مردمان این دیار در مقابل تهاجم های مختلف رشادت های زیادی از خود نشان داده و همچنین شهدای زیادی را قوم لر به کشور تقدیم کرده است.

 

 

 

این مسئول افزود: قوم لر هیچ قراردادی را به ضرر ایران از دیرباز تاکنون امضا نکرده و مطمئنا اکنون در حال پیگیری های قانونی برای برخورد با این افراد هستیم.

 

 

 

مشاور امور اقوام استاندار لرستان در ادامه با اشاره به هویت فرهنگی قوم لر، گفت: قوم لر بالاترین هویت را در استان داشته که نمونه بارز آن را باید موسیقی لرستان دانست.

 

 

 

شجاع دریکوند ادامه داد: با پیگیری های استاندار لرستان و تلاش مسئولان سامان دهی و ایجاد بام خاطره ها در دستور کار قرار گرفته و شاهد انجام طراحی های مورد نیاز هستیم و در آینده همانند بام خرم آباد، بام خاطره ها را نیز به مردم شهر تقدیم خواهیم کرد.

 

 

همچنین در پایان این مراسم از جمعی از هنرمندان لرستانی که  در راستای ایجاد جاذبه های مختلف همکاری کرده بودند تقدیر به عمل آمد.

 

 

گزارش از علی عبداله زاده