آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » گردشگری
کد خبر : 7222
جمعه - ۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

آبشار افرینه

آبشار افرینه از زیباترین و پر آب‌ترین آبشارهای لرستان است که در کنار جاده خرم‌آباد – اندیمشک و در ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان خرم‌آباد، ۴۵ کیلومتری شمال شهر پلدختر قرار دازد.

آبشار افرینه

به گزارش وارک نیوز آبشار افرینه از زیباترین و پر آب‌ترین آبشارهای لرستان است که در کنار جاده خرم‌آباد – اندیمشک و در ۷۰ کیلومتری جنوب شهرستان خرم‌آباد، ۴۵ کیلومتری شمال شهر پلدختر قرار دازد.

افرینه آبشاری عریض و پر آب در جوار روستایی به نام افرینه در بخش معمولان شهرستان پلدختر قرار دارد و به همین نام نیز معروف و مشهور است. سرچشمه آن در ۳۸ کیلومتری جنوب خرم‌آباد قرار دارد که دو رود پر آب چمشک و افرینه به یکدیگر می‌پیوندند و پس از عبور از دره‌های پرپیچ‌وخم چولهول، روستاها و زمین‌های کشاورزی واز میان صخره‌های طاق مانند می‌گذرند و از بالا به پایین سرازیر شده و آبشار زیبای افرینه را به وجود می‌آورند.

این آبشار بسیار زیبا و پر آب در فصل‌های تابستان و بهار پذیرای گردشگران بی‌شماری است و کسانی که قصد دیدن از این آبشار را دارند می‌توانند با طی کردن مسیر زیبا و بهاری از خرم‌آباد حرکت کرده و پس از طی ۷۰ کیلومتر خود را به این آبشار برسانند.