آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » گردشگری » گزارش
کد خبر : 6988
یکشنبه - ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۰

خادمی: چرا تعریض محور ونایی با گذشت ۱۰ ماه هنوز اجرایی آغاز نشده است؟

آغاز نشدن عملیات اجرایی تعریض محور ونایی با وجود داشتن ۲.۵ میلیارد تومان اعتبار توسط راه و شهرسازی موجب انتقاد استاندار لرستان شد.

خادمی: چرا تعریض محور ونایی با گذشت ۱۰ ماه هنوز اجرایی آغاز نشده است؟
به گزارش وارک نیوز، به نقل از فارس جاده ونایی به عنوان یکی از محورهای گردشگری پرتردد شهرستان بروجرد به شمار می‌رود که با توجه به قرارگیری روستای زیبای ونایی سالانه گردشگران زیادی از این محور رفت‌و‌آمد می‌کنند.

متاسفانه با توجه به عرض کم این محور، تردد بالا و قرارگیری دانشگاه آزاد در آن شاهد بروز تصادفات زیادی هستیم همین موضوع سبب گله‌مندی‌های زیادی از سوی مردم شده است.

به همین دلیل قرار بر این بوده که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته طرح تعریض جاده ونایی در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی استان قرار گیرد اما متاسفانه تاکنون محقق نشده است.

انتقاد فرماندار بروجرد از آغاز نشدن طرح تعریض محور ونایی

همین موضوع باعث شد تا فرماندار بروجرد در جلسه کارگروه خدمات سفر  لرستان با انتقاد از وضعیت جاده ونایی و مشکلات آن بیان کند: یکی از مشکلات موجود در حوزه شهرستان بروجرد وضعیت نامناسب جاده ونایی بوده و متاسفانه در این جاده شاهد بروز تصادفات زیادی هستیم.

رضا آریایی در ادامه خطاب به استاندار لرستان با انتقاد از راه و شهرسازی برای عدم اجرایی کردن طرح تعریض محور ادامه داد: باید پرسید چرا اداره کل راه‌و شهرسازی لرستان با وجود اینکه امسال ۲.۵ میلیارد تومان برای تعریض جاده ونایی تامین اعتبار شده اما اقدامی انجام نداده است.

وی معتقد است: جاده ونایی استعداد زیادی برای حادثه دارد و با توجه به اینکه امسال در شهرستان بروجرد شاهد یخبندان هستیم و جاره دارای شیب تندی بوده امکان وقوع حادثه وجود دارد.

این مسئول اظهار داشت: با توجه به قرارگیری دانشگاه آزاد در این محور نباید اجازه دهیم که حادثه‌ای همچون حادثه دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات برای بروجرد به وجود آید،  در نتیجه اجرای طرح تعریض محور ونایی باید هرچه سریعتر در دستور کار قرار گیرد.

آماده اجرای طرح هستیم
در ادامه جلسه رضا خالقی مدیر کل راه و شهرسازی لرستان نیز بیان کرد: هفته گذشته جلسه‌ای با دانشگاه آزاد واحد بروجرد برگزار کردیم و با توجه به توافقنامه صورت گرفته قرار بر این شد
حل مشکل معارضان محلی طرح تعریض محور توسط دانشگاه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: اما دانشگاه این امر را به منوط به اجرایی شدن طرح تعریض کرده که البته به دنبال متقاعد کردن آنها هستیم.

این مسوول در ادامه با اشاره به اینکه در گذشته این پروژه دارای پیمانکار بوده است، افزود: مشکلی برای اجرا شدن طرح تعریض محور ونایی نداریم و درصورت برطرف شدن وضعیت معارضان محلی این امر هر چه سریعتر محقق می‌شود.

انتقاد استاندار از اجرایی نشدن طرح تعریض محور ونایی
استاندار لرستان پس از شنیدن سخنان خالقی با اشاره به اینکه اکنون در دی ماه قرار داریم و هنوز عملیات اجرایی پروژه شروع نشده است گفت: این موضوع غیر قابل قبول است باید پیمانکار راه و شهرسازی پای کار باشد و اگر معارض محلی جلوی کارش را گرفت وظیفه فرماندار است که این موضوع را برطرف کند.

سید موسی خادمی ادامه داد: نباید دو و نیم میلیارد تومان اعتبار که در شرایط کنونی مبلغ کمی هم نیست تا دی ماه بلاتکلیف باشد چرا که این مبلغ می‌تواند تاثیر مناسبی برای استان داشته باشد.

وی خطاب به رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گفت: باید دستگاه‌های اجرایی کنترل شوند تا اگر پروژه‌ای تاکنون آغاز نشده باشد اعتبارش برای سایر پروژه‌ها جابه جا و به سایر دستگاه‌ها داده شود.

استاندار لرستان با انتقاد از عدم شروع طرح تعریض محور ونایی افزود: این که نمی‌شود در دی ماه قرار داشته باشیم و عملیات اجرایی پروژه شروع نشده و شاهد انتخاب پیمانکار نباشیم.

به هر حال وجه به اینکه منطقه ونایی دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای در حوزه گردشگری است و شاهد تردد زیادی در آن هستیم باید هرچه سریعتر عملیات تعریض‌اش آغاز شود و اگر کم کاری صورت گرفته انتظار می‌رود استاندار با افراد کم کار برخورد لازم را انجام دهد.

انتهای پیام/