آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6971
شنبه - ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

لرستان به قطب تولید دارو در کشور تبدیل می شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: این استان به واسطه وجود چندین واحد تولیدی بزرگ در حال تبدیل شدن به قطب دارویی کشور است.

لرستان به قطب تولید دارو در کشور تبدیل می شود
به گزارش وارک نیوز محمدرضا صفی‌خانی ظهر امروز در حاشیه بازدید مدیران دادگستری لرستان از واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شماره یک خرم‌آباد بیان کرد: اکنون در شهرک صنعتی شماره یک خرم آباد حدود ۷۲ واحد تولیدی مستقر بوده که بیش از ۶۵ درصد آنها فعال هستند و این شهرک نسبت به نرم کشوری وضعیت خوبی دارد.

وی  ادامه داد: خوشبختانه در سال‌های گذشته شاهد روند رو به رشد تولید و توسعه واحدهای دارویی در استان لرستان هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: بر اساس آمارها بخش قابل توجهی از تولیدات دارویی کشور در لرستان انجام می‌شود و این استان در حال تبدیل شدن به قطب دارویی در کشورمان است.

صفی خانی بیان کرد: توسعه واحدهای دارویی در استان لرستان در سال‌های گذشته تاکنون روند روبه رشدی داشته و حمایت ویژه‌ای از تولیدکنندگان این عرصه نیز در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

وی گفت: با وجود اینکه واحدهای دارویی کشور مستهلک شده‌اند اما شرکت‌های دارویی لرستان عمدتا تکنولوژیشان به روز بوده همین عامل به عنوان یک مزیت ویژه برای استان است.

این مسوول اظهار داشت: خوشبختانه اکنون رویکرد تولیدکنندگان لرستانی به سمت دانش‌بنیان کردن شرکتها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بیان کرد: خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته مطمئنا در آینده لرستان در حوزه صنایع دارویی روند رو به رشد خود را ادامه داده و شاهد تبدیل شدن این استان به قطب تولید دارو در کشور خواهیم بود.