آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » شهری
کد خبر : 6949
جمعه - ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

فرسودگی بیش از ۹۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری خرم آباد

شهردار خرم‌آباد گفت:بیش از ۹۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری خرم آباد فرسوده هستند که باید چاره‌ای اساسی اندیشیده شود.

فرسودگی بیش از ۹۰ درصد از ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری خرم آباد
به گزارش وارک نیوز وحید رشیدی  در نشست شهرداران لرستان بیان کرد: تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری و عمرانی که قبلا توسط وزارت کشور توزیع می‌شد به حداقل رسیده و اکثر ناوگان فرسوده است.

وی ادامه داد: تجهیزات اطفا حریق و امدادرسانی اکثر شهرداری‌ها لرستان فرسوده هستند به عنوان نمونه در کل استان یک پله برقی وجود دارد که فرسوده است و در صورت بروز حادثه در ساختمان‌های بلند استان با چالش مواجه می‌شویم.

شهردار خرم‌آباد در ادامه با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ دزصد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهرهای لرستان فرسوده هستند، افزود: ۹۰ درصد از ناوگان اتوبوس‌رانی درون‌شهری لرستان بیش از ۱۲ سال سابقه قدمت دارند و فرسوده هستند.

رشیدی گفت: همچنین بیش از ۷۰ درصد ناوگان تاکسیرانی خرم‌آباد فرسوده هستند که لازم است تسهیلات بیشتری در اختیار رانندگان قرار گیرد.

وی گفت: یارانه‌های بلیط اتوبوس ۴ سال است پرداخت نشده از سوی دیگر نیاز است علاوه بر شهدهای زیر ۵۰ هزار نفر استان، شهرهای بالای ۵۰ هزار نفر نیز برای تامین قیر کمک مالی شوند.

این مسوول اظهار داشت: شهرداری‌های استان پروژه‌های زیادی دارند و نیاز تامین مالی داریم که امیدوادیم وزارت کشور کمک بیشتری به استان کند.