آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر
کد خبر : 6874
چهارشنبه - ۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰

رتبه پانزدهمی استان از نظر شاخص جوانی/ پیرترین و جوان‌ترین شهرهای لرستان معرفی شدند

مدیرکل ثبت‌ احوال لرستان گفت: این استان از نظر شاخص جوانی جمعیت در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد، ضمن اینکه شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد به ترتیب جوان‌ترین و پیرترین شهرهای لرستان هستند.

رتبه پانزدهمی استان از نظر شاخص جوانی/ پیرترین و جوان‌ترین شهرهای لرستان معرفی شدند
به گزارش وارک نیوز، مصطفی امانی‌پور ظهر امروز در جلسه کارگروه مشترک اجتماعی و فرهنگی و شورای راهبردی جمعیت لرستان با اشاره به سوم دی‌ماه روز ملی ثبت‌احوال اظهار کرد: سال ۱۳۰۵ نخستین اداره ثبت‌احوال لرستان در خرم‌آباد تأسیس شد.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت لرستان تا پایان آذرماه امسال یک‌میلیون و ۸۱۳ هزار و ۸۸۳ نفر برآورد شده که از این تعداد ۵۰٫۷ درصد مرد و ۴۹٫۳ درصد زن هستند.

مدیرکل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از مجموع جمعیت استان ۶۴٫۵ درصد را جامعه شهری تشکیل می‌دهند، افزود: از سرشماری سال ۹۵ تا آذرماه امسال ۵۳ هزار و ۲۳۴ نفر به جمعیت استان افزوده شده است.

امانی‌پور در تشریح ساختار جمعیتی استان تصریح کرد: گروه‌های سنی صفر تا ۱۴ سال استان ۲۴٫۶ درصد، ۱۵ تا ۲۹ سال که جمعیت جوان محسوب شده ۲۶٫۲ درصد، ۳۰ تا ۶۴ سال ۴۳٫۲ درصد و در نهایت ۶ درصد از جمعیت استان را گروه سنی ۶۴ سال به بالا تشکیل می‌دهد.

وی اظهار داشت: ۷۰ درصد جمعیت لرستان در گروه سنی ۱۵ تا ۶۴ قرار دارند و جمعیت فعال استان را تشکیل می‌دهند چرا که در شرایط پنجره جمعیتی یا فرصت طلایی قرار دارند.

مدیرکل ثبت‌ احوال لرستان بیان داشت: لرستان از نظر شاخص جوانی جمعیت در رتبه پانزدهم کشور قرار دارد، ضمن اینکه شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد به ترتیب جوان‌ترین و پیرترین شهرهای لرستان هستند.

امانی‌پور از راه‌اندازی سامانه تغییر نشانی ایرانیان خبر داد و گفت: افرادی که کارت هوشمند ملی گرفته و اقدام به جابه‌جایی محل سکونت خود کرده‌اند با مراجعه به این سامانه می‌توانند نسبت به بروزرسانی آدرس خود اقدام کنند.