آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 679
دوشنبه - ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸

امنیت و ثبات کشور مرهون خون شهیدان است/۲۰ درصد مقبره شهدا در انتظار سامان دهی

مدیرکل بنیاد شهید استان لرستان در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت بزرگداشت روز شهید در حسینیه گلزار شهدای خرم آباد برگزار شد گفت:امنیت و ثبات کشور مرهون خون شهیدان است.

 

 
مراد روشنی افزود:در دوران دفاع مقدس نیروی جوان جامعه به معنای واقعی کلمه، لبیک گفته و با تمام وجود از آرمان های امام راحل(ره) دفاع کردند.
وی تصریح کرد :امروزه سرمشق جغرافیای مقاومت در جهان، جمهوری اسلامی ایران است.

 
روشنی در ادامه سخنان خود ضمن اشاره به تعداد شهدای دانش آموز گفت :این قشرجامعه در استان ۹۰۷،و در سطح کشور ۳۶ هزار شهید تقدیم انقلاب نموده اند که هر کدام لوح زرینی در تاریخ پر افتخار ایثار و شهادت هستند.

 

 

مدیرکل بنیاد شهید استان لرستان خاطرنشان کرد :امروزه وظیفه اصلی ما ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 
وی افزود:اگر ترویج فرهنگی، به درستی انجام گیرد کشور اسلامی ما هیچ وقت به دست نااهلان نمی افتد.

 
این مقام مسئول در ادامه به تعداد مقبره های بازسازی شده شهدا در سال جاری اشاره کرد و اذعان داشت:در حال حاضر۶۳۰ هزار آرامگاه شهید در سطح استان، ترمیم و مناسب سازی شده اند.

 
روشنی بیان کرد :به دلیل مشکلات مالی و تخصیص بودجه، ساماندهی ۲۰ درصد از مقبره شهدا انجام نگرفته است.

 
مدیرکل بنیاد شهید استان لرستان در جواب سوال اکثر خبرنگاران و در ارتباط با برگزاری تئاتر اهانت به شهدا گفت :ما هرچه داریم از برکت خون شهیدان است و در برابر هر اقدامی که با اهانت به شهدا همراه باشد ایستادگی می‌کنیم.

 
مراد روشنی افزود:حراست و بازرسی این نهاد انقلابی در ارتباط با برگزاری تئاتر توهین آمیز به شهدا همچنان پیگیری‌های لازم را انجام می دهند.

 
گفتنی است در این خصوص مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان حاضر به عذرخواهی نشده و یکی از فعالان عرصه خبر را به مراجع قضایی فرا خوانده است.

 

خبر از نصراله صیاد بیرانوند