آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6763
دوشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹

برف شمال و غرب لرستان را سفیدپوش می‌کند/ سیلابی شدن معابر، پدیده غالب شهرها

مدیرکل هواشناسی لرستان از سفیدپوش شدن برخی شهرهای استان به دلیل بارش برف خبر داد و گفت: طی امروز و فردا در شهرستان‌های سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود شاهد بارش برف خواهیم بود.

برف شمال و غرب لرستان را سفیدپوش می‌کند/ سیلابی شدن معابر، پدیده غالب شهرها

محمدناصر هاشمی  با اشاره به بروز پدیده مه‌گرفتگی در این شهرستان اظهار کرد: از صبح امروز دوشنبه شاهد پدیده مه‌گرفتگی در ارتفاعات خرم‌آباد بودیم.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های هواشناسی از عصر امروز سامانه بارشی وارد استان خواهد شد و تا ظهر فردا نیز ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه بارش‌ها از سمت غرب استان آغاز می‌شود، افزود: امشب در اغلب شهرستان‌ها به ویژه شهرهای شمالی و غرب بارش‌های خوبی را شاهد هستیم.

هاشمی از سفیدپوش شدن شهرهای استان به دلیل بارش برف خبر داد و گفت: طی امروز و فردا در شهرستان‌های سلسله، دلفان، بروجرد، ازنا، الیگودرز و دورود شاهد بارش برف خواهیم بود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی‌ها حاکی از بارش بیش از ۱۵ میلی‌متری باران در استان است، ضمن اینکه در برخی مناطق این میزان متوسط بارش به بیش از ۲۵ میلی‌متر خواهد رسید.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه پس از بارش‌ برف پیش‌رو شاهد یخبندان و افت محسوس دما در استان هستیم، اظهار داشت: بارندگی‌ها با وجود مقطع بارشی کوتاه اما از سرعت بالایی برخوردارند، بنابراین آب‌گرفتگی معابر پدیده غالب شهرهای استان است.

هاشمی به وضعیت بارش‌های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و افزود: بارش‌های استان تاکنون نسبت به وضعیت بلندمدت ۱۰۸ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵۶ درصد افزایش بارندگی داشته است.

وی، لرستان را چهارمین استان پربارش کشور در سال جاری خواند و بیان داشت: پس از استان‌های گیلان، ایلام و کهگیلویه‌وبویراحمد، لرستان بیشترین بارش را در کشور طی سال جاری داشته است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۸