آخرین اخبار » اجتماعی » اقتصادی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6729
شنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰

ثبت برند جاجیم،گلیم و ماشته به نام لرستان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: ثبت برند نقشه جغرافیایی جاجیم، گلیم و ماشته نیز از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در این حوزه است.

ثبت برند جاجیم،گلیم و ماشته به نام لرستان
به گزارش وارک نیوز،بختیار رازانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:تمام کسب کارهایی که در قالب خوشه‌ها باشند از طریق شرکت‌های صنعتی در قالب خوشه کسب و کار قابل شناسایی هستند.

وی با بیان اینکه خوشه گلیم لرستان یکی از ۱۲ خوشه‌ شناسایی شده است، افزود: طی دو سال گذشته عملیات  توسعه گلیم لرستان  انجام شده یکی از مهمترین کارهای که تا امروز صورت گرفته اجرای طرح‌های پژوهشی تقاضا محور در حوزه صنایع دستی استان است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان لرستان اظهار کرد:درگذشته بافندگان قالی بر اساس نقشه‎ای که در ذهن داشتند اقدام به بافت قالی می‌کردند، اما امروزه طرح‌های قدیمی در مجموعه شهرک‌های صنعتی استان  به روز رسانی شده‌اند.

رازانی با بیان اینکه با به روزرسانی طرح‌ها  تمایل بازار در جهت خرید این گلیم‌ها افزایش یافته است، تصریح کرد:استانداردسازی و ثبت برند نقشه جغرافیایی جاجیم، گلیم و ماشته نیز از دیگر اقدامات شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان در این حوزه است.

انتهای پیام/