آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6719
شنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۱

امکان پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به کارآفرینان لرستانی

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان گفت: امکان پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار به سرمایه گذاران در جهت حمایت از اشتغال در لرستان وجود دارد.

امکان پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان به کارآفرینان لرستانی
به گزارش وارک نیوز،گودرز امیری عصر امروز در آیین افتتاحیه نمایشگاه هفته پژوهش بیان کرد: این نمایشگاه دارای ۵۴ غرفه از کارهای تحقیقاتی موثری است که در سطح کشور یا استان مطرح شده‌اند.

وی با بیان اینکه استاندار لرستان با هدف حمایت از کارهای پژوهشی امسال برای نخستین بار بودجه کارهای تحقیقاتی را متمرکز کرده  و در اختیار دانشگاه لرستان قرار داده است، افزود: امسال بر اساس نظر کارشناسان  ۱۷ طرح برتر و شاخص انتخاب شده که همگی متقاضی محور بوده و اجرای آن‌ها در سطح استان ضروری است.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان اظهار کرد:برای تولید انبوه طرح‌های تحقیقاتی نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم و مجموعه استانداری از افرادی که از این طرح‌ها حمایت کنند، از جنبه‌های زیرساختی مانند در اختیار دادن زمین و جنبه‌های تسهیلاتی مانند امکان پرداخت بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان  اعتبار از سرمایه‌گذاران  حمایت خواهد کرد.

امیری با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های که امروز در این نمایشگاه حضور داشته  قابلیت سرمایه‌گذاری را دارا هستند، تصریح کرد: در کمتر از یک هفته مجوز سرمایه‌گذاری به متقاضیان  داده می‌شود که این کمکی بسیار مناسبی برای ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاران  است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مشکلات شرکت پارسیلون اشاره و خاطرنشان کرد: این شرکت مشکلات متعددی داشته در گام اول مطالبات کارکنان آنان پرداخت شد، پس از مدتی بانک مرکزی اعلام کرد که بانک‌ها دیگر نمی‌توانند روی این طرح سرمایه‌گذاری کنند که با پیگیری استاندار نهایتا مجوز بانک مرکزی برای سرمایه‌گذاری بانک‌های عامل صادر شد.

معاون امور اقتصادی استانداری لرستان با بیان اینکه استاندار معتقد است که این مجموعه به منطقه ویژه اقتصادی تغیر کاربری دهد خاطر نشان کرد:هفته گذشته بانک‌ها نمایندگان خود را برای تشکیل هیئت مدیره به آتیه دماوند معرفی کردند و مشاور نیز انتخاب شد که بازسازی یا تغیر کاربری این شرکت در حال بررسی و مطالعه است.

امیری با بیان اینکه  طی یک سال اخیر بسیاری از مشکلات شرکت‌های بزرگ لرستان  به نتیجه رسیده‌اند، افزود:سرمایه‌گذار جدیدی برای شرکت صدر فولاد انتخاب شده که به زودی تولید خود را آغاز خواهد کرد، علاوه بر این بیش از ۳۷واحد راکد و نیمه فعال استان طی یک سال گذشته به تولید رسیده‌اند.

وی با بیان اینکه در بخش تسهیلات روستایی سهم لرستان ۱۴۰ میلیارد بوده که تا امروز بیش از ۱۷۷ میلیارد تومان جذب شده است، اظهار کرد: در بخش اشتغال فراگیر و مناطق محروم بیش از ۱۵۰ میلیارد  تومان اعتبار جذب کرده‌ایم، علاوه بر این در بخش تسهیلات رونق بیش از ۲۷۷ میلیارد تومان طرح ثبت نام کرده که ۶۰ میلیارد تومان به آن‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/