آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6707
شنبه - ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰

توزیع مرغ گرم در لرستان به حالت عادی برگشت

 مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه روزانه ۵۰هزار تن مرغ گرم در این استان کشتار می شود گفت: توزیع این ماده خوراکی در استان به حالت عادی برگشت.

توزیع مرغ گرم در لرستان به حالت عادی برگشت

وی با اشاره به اینکه مرغداران لرستانی ۲روز از کشتار مرغ گرم در استان خودداری کرده بودند افزود: پس از اینکه پنجشنبه هفته گذشته مرغ گرم در بازار توزیع نشد به دلیل اینکه ۲۸۰تن مرغ منجمد ذخیره داشتیم روز جمعه اقدام به توزیع این محصول با قیمت ۸۹هزار ریال کردیم که پس از آن مرغداران استان کشتار مرغ را شروع کردند.

دادگر با بیان اینکه امروز شنبه توزیع مرغ گرم به حالت عادی خود برگشته است و با نظارت بر بازار توزیع آن را کنترل می کنیم گفت: روزانه ۵۰هزار تن مرغ گرم در لرستان کشتار می شود.

وی افزود: سالانه ۶۲هزار تن مرغ گرم در لرستان تولید و کشتار می شود که مصرف استان ۴۴هزار تن می باشد و مازاد آن به استان های همجوار ارسال می شود.

وی بیان کرد: متاسفانه شبکه دلالی حاکم بر توزیع مرغ باعث می شود سود اصلی این محصول در اختیار تولید کننده و مصرف کننده نرود.

دادگر بدون اینکه قیمت توزیع مرغ گرم را در لرستان اعلام کند اضافه کرد: نرخ این محصول مصوب بوده و با اطلاع از قیمت استان های همجوار، میانگین آن در بازار لرستان اعلام و توزیع می شود.