آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6684
پنجشنبه - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۲۳

پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض به خسارت دیدگان لرستانی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض به خسارت دیدگان لرستانی خبر داد.

پرداخت تسهیلات کم بهره و بلاعوض به خسارت دیدگان لرستانی
به گزارش وارک نیوز، اسماعیل نجار شامگاه چهارشنبه در جمع خبرنگاران لرستان بیان کرد: برای برآورد خسارات یک رویه مشخص وجود دارد به نحوی که خساراتی به مناطق وارد می‌شود برآورد خسارت توسط دستگاه اجرایی شهرستان و استان انجام شده و و توسط مدیریت ارشد استان به سازمان مدیریت بحران کشور ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: این سازمان پس از انجام بررسی‌ها و با توجه به دستورالعمل‌های موجود میزان خسارت و برآورد آنها را به هیئت دولت ارسال کرده و این روند در صورت به تصویب سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی ابلاغ شده تا اعتبارات تامین شود.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور عنوان کرد: در مورد خسارات وارد شده بارندگی‌های اخیر به شهرستان‌های استان لرستان به خصوص شهرستان باید گفت این هم باید برآورد خسارت شده و بر اساس برآوردها شرایط برای حمایت و کمک به افراد خسارت دیده مهیا شود.

نجار عنوان کرد: در حوزه منازل مسکونی شهری و روستایی که در استان لرستان خسارت دیده‌اند حمایت های مالی بر اساس آخرین اشل موجود در کشور به افراد حادثه دیده پرداخت خواهد شد.

وی بیان کرد: در حوزه کشاورزی نیز خسارت وارد شده به دام‌های سبک و سنگین بر اساس آخرین مبلغ واریزی به سایر استان‌ها برای لرستان نیز در نظر گرفته می‌شود.

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از حمایت‌های دولت بلاعوض و بخش دیگر نیز تسهیلات کم بهره است، افزود: برای ساخت‌وسازهای شهری ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ۵ درصد، ۱۰ میلیون تومان معیشتی، ۱۱ میلیون تومان بلاعوض و ۸ میلیون تومان خدمات فنی پرداخت می‌شود.

رئیس ستاد مدیریت بحران کشور ادامه داد: برای هر واحد روستایی نیز ۳۵ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره، ۱۰ میلیون تومان تسهیلات معیشتی، ۱۰میلیون تومان بلاعوض و هشت میلیون تومان نیز به صورت خدمات فنی پرداخت می‌شود.