آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6680
پنجشنبه - ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۷

افزایش ۱۱۷.۷ درصدی بارش‌های لرستان نسبت به بلندمدت/لزوم تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز استان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان از افزایش ۱۱۷.۷ درصدی بارش های لرستان نسبت به بلندمدت خبر داد.

افزایش ۱۱۷.۷ درصدی بارش‌های لرستان نسبت به بلندمدت/لزوم تامین امکانات و اعتبارات مورد نیاز استان
به گزارش وارک نیوز، غلامرضا آقامیرزایی شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران لرستان بیان کرد: اکنون استان لرستان از نظر وجود امکانات و زیرساخت‌ها برای مقابله با بحران در شرایط مناسبی قرار ندارد و اگر چاره‌ای اندیشیده نشود با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در استان لرستان شاهد وجود تنش آبی و خشکسالی در استان بودیم اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی صورت گرفته توانستیم این موضوع را مدیریت کرده و مشکل خاصی در سطح استان نیز به وجود نیامد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در ادامه با اشاره به بارش‌های امسال استان، افزود: در سال زراعی جدید از ابتدای مهرماه تا به امروز ۲۸۳.۲ میلیمتر بارندگی در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت بلند مدت ۱۱۷.۷ درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵۱.۳ درصد افزایش یافته‌اند.

آقا میرزایی بیان کرد: اگر بارندگی‌ها تا فصل برداشت همچون وضعیت کنونی ادامه پیدا کنند مطمئناً استان لرستان از نظر تولید محصولات کشاورزی و سایر محصولات در شرایط خوبی قرار دارد اما باید بپذیریم این خوشحالی همواره توام با استرس بروز حوادث است.

وی ادامه داد: اکنون در شهرستان‌های مختلف استان نگران بارش‌های بعدی هستیم به عنوان نمونه وضعیت شهرستان پلدختر به نظر می‌رسد مناسب نیست و برخی از روستاهای خرم‌آباد نیز در معرض خطر هستند و باید فکری اساسی برای تامین اعتبارات و امکانات مورد نیاز اندیشیده شود.

وی بیان کرد: تاکنون مجموعه مدیران استان در حوزه خدمات‌رسانی و سایر موارد همواره پای کار بوده و از تمام ظرفیت خود استفاده کردند اما با توجه به برآوردهای صورت گرفته لرستان از نظر داشتن تجهیزات و امکانات مقابله با بحران در شرایط مناسبی قرار ندارد.

مدیرکل مدیریت بحران لرستان اظهار داشت: اگر همزمان در سه شهرستان با مشکل مواجه شویم نمی‌توانیم پاسخگوی مشکلات باشیم و باید اقدامات اساسی برای برطرف کردن این مشکل اندیشیده شود.

آقامیرزایی در ادامه با اشاره به شناسایی نقاط حادثه خیز در استان افزود: در حال حاضر نزدیک به ۵۰۰ ساختمان مسکونی در شهرستان پلدختر فاصله‌شان با رودخانه کشکان به حداقل رسیده و امکان بروز خسارت و  وقوع حوادث در آنها زیاد است.

وی در ادامه اشاره‌ای نیز به خسارات بارندگی‌های اخیر در لرستان داشته و افزود: متاسفانه بر اثر بارندگی‌های سیل‌آسای اخیر ۱۴۴ میلیارد تومان به لرستان خسارت وارد شده که ۷۰ درصد این مبلغ یعنی ۹۱ میلیارد تومان مربوط به شهرستان پلدختر بوده است.

این مسئول اظهار داشت: اکنون ۴ هزار و ۴۰ واحد مسکونی روستایی در لرستان وضعیت مناسبی ندارد و باید با استفاده از تسهیلات کم بهره و بلاعوض شرایط را برای بهسازی و بازسازی آنها مهیا کنیم  و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته برای تحقق این هدف به ۱۳۷ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره نیاز داریم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه امسال چهار جلسه مدیریت بحران در استان برگزار شده است، افزود: تصمیمات بسیار خوبی در این جلسات گرفته شده و در هنگام وقوع مشکل دستگاه‌های اجرایی خود را در کمترین زمان ممکن به محل حادثه رسانده و خدمات رسانی لازم را انجام می‌دهند اما مهمترین مشکل کنونی لرستان کمبود تجهیزات و اعتبارات است.