آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6671
چهارشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹

خادمی خطاب به مدیران: اصلا نمی‌دانید آئین‌نامه بازآفرینی چه گفته و بی‌خیال می‌چرخید

استاندار لرستان با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی در امر بازآفرینی، گفت: از ابتدای سال پیگیری می‌کنم، داد و بیداد می‌کنم که زمین‌ها را پیدا و اعلام کنید، اما هیچ اتفاقی نیفتاده و دستگاه‌های متولی بی‌خیال برای خود می‌چرخند.

خادمی خطاب به مدیران: اصلا نمی‌دانید آئین‌نامه بازآفرینی چه گفته و بی‌خیال می‌چرخید
به گزارش وارک نیوز سید موسی خادمی ظهر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری لرستان با بیان اینکه آئین‌نامه دولت خیلی از موارد از جمله وظایف و سهم دستگاه‌ها در خصوص بازآفرینی شهری را به خوبی بیان کرده، اظهار کرد: به‌نظر می‌رسد آئین نامه‌ توسط مدیران جلسه به خوبی مطالعه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با این جلسه نمی‌توان کاری کرد چرا که نمی‌دانیم به دنبال چه چیزی هستیم.

استاندار لرستان با بیان اینکه بازآفرینی سال‌ها است که در کشور شروع شده، بیان داشت: دولت تصمیم گرفته اقدامی جدی بزرگ در خصوص خانه‌های مستقر در بافت‌های فرسوده انجام دهد، یعنی هدف تولید خانه‌های جدید بوده که در برخی موارد نیاز به زیرساخت مجدد نیز وجود دارد.

خادمی ادامه داد: طبق برنامه مشترک امروز می‌بایست سهم هر کدام از بخش‌ها در بازآفرینی شهری مشخص می‌شد و اگر اعتراضی به نحوه سهمیه‌بندی بود مطرح می‌شد.

وی با بیان اینکه هدف جلسه ایجاد ۲ هزار و ۳۱۶ واحد مسکونی جدید است، گفت: هدف در کشور ۲۷۰ هزار واحد است که برای آن مبلغ بالایی را از صندوق توسعه ملی مجوز گرفته شده است.

استاندار لرستان ادامه داد: ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اعتبار تخصیص یافته که هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک عمرانی و بلاعوض و مابقی تسهیلات است.

خادمی با بیان اینکه برای تحقق این تعداد بازآفرینی نیاز به توسعه‌گر است، افزود: زمان محدود است، استان‌های دیگر از قبل آماده شدند و این در حالی است که ما همچنان دور خودمان می‌چرخیم.

وی با انتقاد از عملکرد دستگاه‌های متولی در امر بازآفرینی بیان داشت: از ابتدای سال پیگیری می‌کنم، داد و بیداد می‌کنم که زمین‌ها را پیدا و اعلام کنید، اما هیچ اتفاقی نیفتاده و دستگاه‌های متولی همچون مسکن و شهرسازی و شهرداری بی‌خیال برای خود می‌چرخند.

استاندار لرستان در خطاب به مدیران حاضر در جلسه بیان داشت: اگر اینجوری پیش‌ بروید هیچ اتفاقی در استان نخواهد افتاد، اصلا نمی‌دانید بخش‌نامه چه چیزی گفته و در جلسه حاضر می‌شوید.

خادمی ادامه داد: خیلی از مدیران سرگردان و بحث‌های عمومی را مطرح می‌کنند، الان باید طبق برنامه مشترک وظایف و اقدامات دستگاه خارج می‌شد که این‌چنین نیست.

وی در خطاب به مدیرکل مسکن و شهرسازی استان نیز بیان داشت: برنامه را کاملا مشخص و سپس جلسه را برگزار کنید.

استاندار لرستان اظهار داشت: در بخش‌نامه تاریخ دهم خردادماه امسال عنوان شده دبیرخانه بازآفرینی به همراه ثبت اسناد نسبت به شناسایی املاک دولتی اقدام کنند، اگر تاکنون اقدامی نشده بایستی در تمامی شهرها زمین‌های دولتی بلااستفاده شناسایی شوند.