آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6662
چهارشنبه - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

صادرات صنایع نساجی ۲۸ درصد رشد داشت

 مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات صنایع نساجی کشور در سال جاری ۲۸ درصد رشد داشته است.

صادرات صنایع نساجی ۲۸ درصد رشد داشت

به گزارش وارک نیوز، افسانه محرابی روزچهارشنبه درحاشیه بازدید از کارخانجات نساجی بروجرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نساجی بروجرد از افتخارات صنایع نساجی کشور و تا سال آینده طرح توسعه این کارخانه اجرا خواهد شد و تولید نخ، پارچه، و پوشاک در این واحد تولیدی انجام می شود.

وی اظهارداشت: نساجی بروجرد دارای زیر ساخت های مطلوبی برای تولید است و با توجه به ایجاد فرصت های شغلی متعدد در این کارخانجات باعث رشد اقتصادی در استان، شهرستان و کشور خواهد شد.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: با بالا رفتن قیمت ارز بسیاری از صنایع نساجی نیاز مبرم به سرمایه در گردش دارند که اقداماتی در این خصوص انجام شده است.
محرابی اضافه کرد: با توجه به ممنوعیت واردات پوشاک از تیرماه امسال باید ظرفیت های خالی پر و نیاز ۲۱۰ هزار تنی پوشاک کشور تامین شود.
وی ادامه داد: هم اکنون مشکل اصلی صنایع نساجی تامین نقدینگی و سرمایه در گردش است که تلاش می کنیم این مشکل حل و فصل شود.
مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هفت هزار و ۹۰۰ واحد تولیدی فعال نساجی در کشور وجود دارد که اقدامات لازم برای تامین مواد اولیه و سرمایه در گردش این صنایع برنامه ریزی شده است.
نساجی افزود: با حل مشکلات تبادلات بین المللی، صنعت نساجی در زمینه های واردات، صادرات و نصب ماشین آلات جدید گسترش پیدا کرده و مشکلات مالی و بانکی بهتر شده است.