آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار ویژه
کد خبر : 6624
شنبه - ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۷

تورم مسکن در لرستان دو برابر کشور است/ پاسخ خادمی از بکارگیری همشهریانش در پست‌های مدیریتی استان

استاندار لرستان در مراسم روز دانشجو با تایید اینکه نرخ تورم حوزه مسکن در لرستان دو برابر میانگین کشوری است، به موضوع بکارگیری همشهریان و فامیل‌های خود در پست‌های مدیریتی لرستان واکنش نشان داد.

تورم مسکن در لرستان دو برابر کشور است/ پاسخ خادمی از بکارگیری همشهریانش در پست‌های مدیریتی استان
  1. به گزارش وارک نیوز، سیدموسی خادمی عصر امروز در مراسم گرامیداشت روز دانشجو که در دانشگاه لرستان برگزار شد، بیان کرد: دانشگاه چندین رسالت داشته که اصلی‌ترین آن علمی است، اما در کنار بحث‌های علمی باید دانشجویان به فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی نیز در دانشگاه توجه داشته باشند.

     وی با بیان اینکه از روز شکل‌گیری جنبش‌های دانشجویی این جنبش‌ها تأثیرگذار بوده‌اند، افزود: اوج فعالیت  جنب‌های دانشجویی در سال‌های نزدیک به پیروزی  انقلاب اسلامی بود چنانکه در این دوران  بخش بزرگی از بار پیروزی انقلاب بر عهده دانشجویان بود.

    استاندار لرستان اظهار کرد: جنبش دانشجویی در طول دوران خود نوساناتی داشته، امروز نیز این جنبش فعال بوده اما باید خود را با شرایط روز تطبیق دهند و این قشر باید بداند که دانشجو می‌بایست منتقد قدرت باشد.

    خادمی با بیان اینکه دانشجو باید منتقد بخش‌های صاحب قدرت  باشد، تصریح کرد: دانشجو باید زبان مردمی باشد که صدای آن‌ها در هیاهوی بازی‌های سیاسی شنیده نمی‌شود؛ البته شاهد این هستیم که در سال‌های اخیر  جنبش‌های دانشجویی به این سمت حرکت کرده‌اند.

    وی با بیان اینکه دانشجویانی که با دیدگاه صنفی کار می‌کنند بیشتر مورد استقبال اقشار جامعه قرار می‌گیرند اما  حرف‌های سیاسی مشتری زیادی نداشته، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید اقداماتی مانند پرداختند به آسیب‌های اجتماعی را انجام دهند.

    استاندار لرستان بیان کرد: استانداری لرستان جزء معدود استانداری‌هایی بوده که یک حلقه مشاورین از اساتید دانشگاه در کنار خود دارد و این نشانه اطمینان به دانشگاه است.

    وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در ارتباط با وضعیت بالا بودن تورم در استان لرستان نیز اظهار داشت:میزان تورم در اکثر بخش‌ها در لرستان با میانگین کشوری برابری می‌کند اما در حوزه مسکن تورم در لرستان دو برابر میانگین کشور است که بخشی از آن به دلیل این است که ساخت و ساز در این استان وضعیت خوبی دارد.

    خادمی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر چرایی استفاده از مدیران غیربومی در استان و بکارگیری افراد هم استانی و فامیل استاندار در استان لرستان نیز عنوان کرد: از مجموعه حدود ۱۴۰ مدیر اجرایی که در استان وجود دارد فقط دو مدیر اهل کهکیلویه و بویر احمد هستند؛ یکی مدیرکل حوزه استاندار و دیگری مدیرکل میراث فرهنگی.

    استاندار لرستان همچنین در ارتباط با بالا بودن نرخ بیکاری در لرستان در پاسخ به دانشجویان گفت: مشکلات موجود در لرستان از سال‌ها قبل به وجود آمده و یک‌دفعه ایجاد نشده است و من اگر مشکلی در طول یک سال اخیر در این حوزه ایجاد شده باشد را به عهده می‌گیرم.

    وی یادآور شد: با توجه به شرایط بودجه در کشور برون رفت از وضعیت موجود کمی سخت است اما تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط بکار می‌گیریم.

    انتهای پیام/