آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6597
جمعه - ۱۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۳

صرفه جویی ۱۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در لرستان

مدیرعامل شرکت گاز لرستان ازصرفه جویی ۱۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در این استان در دو ماهه ابتدایی پاییز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

صرفه جویی ۱۵ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در لرستان

به گزارش وارک نیوز، غلامرضا لطفعلیان در این راستا بیان کرد: در استان لرستان طی دو ماه نخست پاییز امسال ۲۲۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شد در حالیکه در مدت مشابه سال قبل ۲۳۵ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده بود.

وی افزود : مصرف گاز در ماههای مهر و آبان سال گذشته به ترتیب ۹۱ و ۱۴۴ میلیون متر مکعب بود و مصرف مهر و آبان امسال به ترتیب ۹۴ و ۲۲۰ میلیون متر مکعب بود.

مدیر عامل شرکت گاز لرستان افزود: با توجه به اینکه تعداد مشترک متغیر تاثیر گذاری بر مصرف گاز است می توان گفت با توجه به افزوده شدن حدود ۳۰ هزار مشترک به جمع مشترکین گاز در یک سال اخیر ، مشترکین دقت بیشتری در درست مصرف کردن گاز از خود نشان داده اند که جای قدردانی دارد.

وی گفت: بیشترین مصرف روزانه در دو ماه اخیر ( مهر و آبان ) در روز ۲۴ آبان بوده با مصرف بیش از ۴ میلیون متر مکعب که بخش عمده این گاز در بخش خانگی مصرف شد.

لطفعلیان با اشاره به اینکه شرکت ملی گاز ایران همواره روشهای صرفه جوئی ضروری را به اطلاع مردم می رساند افزود : امید می رود مصرف گاز شکل منطقی و اصولی گرفته و این انرژی پاک بیشتر در حوزه صنعتی و رونق بخش تولید مصرف و موجب توسعه استان شده و از هدر رفت در بخش خانگی جلوگیری گردد.