آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » گردشگری
کد خبر : 6566
چهارشنبه - ۱۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶

واکنش مسئولان میراث فرهنگی به شایعات کشف گنج اشکانی در لرستان

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان نسبت به شایعات کشف گنج اشکانی در یکی از تپه‌های شهرستان سلسله واکنش نشان داد.

واکنش مسئولان میراث فرهنگی به شایعات کشف گنج اشکانی در لرستان

به گزارش وارک نیوز، امین قاسمی در گفت و گو با خبرنگار مهر در سخنانی با اشاره به برخی مباحث و شایعات مطرح شده در فضای مجازی در رابطه با کشف گنج و سفال های باستانی در شهرستان سلسله، اظهار داشت: همه اینها جوسازی و دروغ است.

وی، بیان داشت: اداره منابع طبیعی در نقطه ای طرح های آبخیزداری اجرا می کند، به دلیل اینکه از میراث فرهنگی استعلام نشده بود، جلوی آن را گرفتیم که بررسی کنیم.  گنجی هم پیدا نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه تپه ای که در این منطقه وجود دارد، تپه ثبت شده نیست گفت: در کنار نقطه ای که منابع طبیعی در حال فعالیت است حریم یکی از تپه های تاریخی بوده که مهم هم نیست، ثبت ملی هم نیست و منابع طبیعی می خواسته که یک پروژه عمرانی اجرا کند، به دلیل اینکه از میراث فرهنگی استعلام نکرده است، ما جلوی آن را گرفتیم تا بررسی لازم انجام شود.

قاسمی با تاکید بر اینکه بررسی ها انجام گیرد اعلام می کنیم که آیا تاریخی است، آیا می توانند در تپه کار انجام دهند و یا نمی توانند، الان آنها کارشان را در حاشیه تپه و خارج از حریم تپه انجام می دهند، افزود: من کوزه سفالی آنجا ندیده ام، دوستان همه ندیده اند، مگر کسی خرده سفالی از جای دیگر بار کرده باشد و آنجا ریخته باشد، کارشناسان هم مرتب آنجا بالای سرشان هستند، یگان حفاظت مرتب بالای سرشان است، حتی جلوی کارشان را گرفتند، بیل مکانیکی آنها را تعطیل کردند، راننده بیل مکانیکی و نیروهای پیمانکار را نیز یک روز بازداشت کردند و بررسی شد، فقط ایرادی که دارد این بوده که اینها قبلش باید بروند استعلام بگیرند و مشکل قانونی وجود ندارد.