آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی » شهری
کد خبر : 6544
سه شنبه - ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۲

۱۹ محله ناکارآمد شهری لرستان بازسازی می‎شود

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: ۱۹ محله ناکارآمد شهری در ۵ شهرستان لرستان نوسازی و بازسازی می‎شود.

۱۹ محله ناکارآمد شهری لرستان بازسازی می‎شود

به گزارش وارک نیوز، محمد پیامنی ظهر امروز در جلسه ستاد بازآفرینی شهری این شهرستان اظهار کرد: در راستای بازآفرینی بافت‎های فرسوده و ناکارآمد شهری، ۱۹ محله در لرستان احیاء و بازسازی می‎شود.

وی عنوان کرد: در این راستا ۷ محله در شهرستان خرم‎آباد، ۵ محله در بروجرد، ۳ محله در دورود و ۲ محله در هر یک از شهرستان‎های الیگودرز وکودهشت بازسازی و احیاء می‎شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان با اشاره به اختصاص ۲۸ درصد از اعتبارات بازآفرینی در لرستان به شهرستانن بروجرد تاکید کرد: پس از آن خرم‎آباد از ۲۴ درصد اعتبارات سهم می‎برد و به تبع آن سه شهر دیگر استان سهم اعتباراتی دارند.

پیامنی با استقبال از اجرای طرح پیاده راه‎سازی در محدوده سه راه تا میدان جعفری بروجرد افزود: این اتفاق پیشتر در شهرهای خرم‎آباد و دورود انجام شده و قرار است در یکی دیگر از شهرهای استان اجرایی شود.

وی ادامه داد: البته در روند اجرای طرح پیاده راه‌سازی باید وظایف و سهم کاری هر یک از دستگاه‎های اجرایی ذیربط مشخص شده و موضوع مهمتر اینکه برآورد ریالی انجام کار نیز انجام شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان در بخش دیگری از سخنان خود از اختصاص یکهزار و ۲۵۰ تن از سوی وزارت راه و شهرسازی به استان لرستان خب داد و گفت: از این میزان ۳۰۰ تن به هر یک از شهرستان‎های خرم‎آباد و بروجرد، ۴۰۰ تن به الیگودرز و کودهشت و ۵۰ تن به شهرستان دورود اختصاص یافته است.

پیامنی اضافه کرد: در تخصیص‌های بعدی به استان لرستان سهمیه جدیدی برای بروجرد در نظر گرفته شده و اختصاص می‎یابد.

وی در خصوص آزادسازی حریم امامزاده جعفر (ع) بروجرد گفت: در وهله اول باید مشاور طرح اولیه را ارائه دهد، تا پس از آن سهم  شهرداری و دو اداره اوقاف و میراث فرهنگی در آزادسازی حریم مشخص شود.

معاون اداره کل راه و شهرسازی لرستان همچنین از پیچیدگی‎های کار در دو سرای حافظی و قیصریه و محله خوش‎بین بروجرد گفت و ادامه داد: البته با همه دشواری‎ها کار شروع شده و به جاهای خوبی می‎رسد./فارس