آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 6536
دوشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳

شکارچیان سلطان صخره ها در چنگال قانون

مدیر کل حفاظت محیط زیست لرستان از دستگیری هفت نفر شکارچی غیر مجاز در منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد خبر داد.

شکارچیان سلطان صخره ها در چنگال قانون

به گزارش وارک نیوز، مهرداد فتحی بیرانوند گفت: با تشدید گشت و کنترل در  منطقه حفاظت شده سفید کوه خرم آباد،نیروهای یگان حفاظت اداره کل محیط زیست لرستان به همراه محیط بانان این منطقه پس از۷۲ ساعت بیتوته و تعقیب و گریز در ارتفاعات ، با تلاش و جسارت  فراوان ۷ نفر متخلف زیست محیطی شکار غیر مجاز را دستگیر نمودند.

فتحی اظهار داشت از این متخلفین لاشه ۲ راس کل وحشی، ۴ قبضه اسلحه شامل ( ۲قبضه اسلحه ام یک-یک قبضه تکلول و یک عدد ساچمه زنی پنج تیر) ، ۲۶ عدد فشنگ و ۳ دستگاه دوربین  کشف و ضبط گردید.

وی افزود: پرونده این متخلفین پس از تنظیم صورتجلسه اولیه به مراجع قضایی ارجاع  که بلا فاصله با حکم قاضی این افراد بازداشت و ادوات کشف شده از آنها تا صدور رای قطعی زی نظر این سازمان باقی می مانند.

فتحی با اشاره افزایش جرایم زیست محیطی از لحاظ جنبه های کیفری و حقوقی اظهار داشت: اراده اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان و دستگاه محترم قضایی برخورد قاطع و بدون اغماض با متخلفین زیست محیطی است و در این راستا احکام بازدارنده ای از قبیل حبس های بلند مدت، ضبط اسلحه اعم از مجوز دار و بدون مجوز به نفع دولت، و نیز جرایم نقدی سنگین برای متخلفین حوزه شکار و صید صادر شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان لرستان گفت: با عنایت به فرا رسیدن فصل جفتگیری وحوش، محیط بانان استان با گشت و کنترل و بیتوته در سطح مناطق تحت مدیریت و آزاد تمام تلاش خود را در راستای حفظ امنیت و سلامت گونه های جانوری، بعنوان ذخایر ژنتیکی این مرز و بوم بعمل می آورند.