آخرین اخبار » اجتماعی » تازه ترین اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6530
دوشنبه - ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

از انتقاد به حضور مدیران سفارشی و ناکارآمد در شهرداری تا رد ادعای منفعت‌طلبی اعضای شورا

چهل و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد شامگاه یکشنبه ۱۱ آذرماه با حضور اعضا شورای شهر و شهردار خرم‌آباد با دستور کار رسیدگی به نامه‌های مردمی برگزار شد که در ادامه حواشی جالبی را نیز به همراه داشت.

از انتقاد به حضور مدیران سفارشی و ناکارآمد در شهرداری تا رد ادعای منفعت‌طلبی اعضای شورا

 قبل از رسیدگی به نامه‌های مردمی توسط اعضا شورای شهر محمدعلی صالحی نسب عضو شورای اسلامی مطالبی را بیان کرد که واکنش دیگر اعضا و شهردار را به دنبال داشت.

صالحی نسب در صحبت‌هایی از فاصله ایجاد شده بین اعضا شورای شهر انتقاد کرد و گفت: متأسفانه از بدو تشکیل هیات رئیسه سال دوم شورا به دو دسته اکثریت اقلیت و اکثریت تبدیل شد و اعضا با کینه کار خود را شروع کردند.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد تأکید کرد: در شرایط فعلی هیچ اتحاد و همدلی بین اعضا وجود ندارد این در حالی است که تنها در سایه همدلی و وحدت می‌توان به پیشرفت و توسعه شهر امیدوار بود.

وی ادامه داد: موضوع دیگر استفاده از افراد ناکارآمد در پست‌های مدیریتی شهرداری است که موجب نارضایتی شده است متأسفانه پست‌ها سفارشی‌شده و خبری از شایسته‌سالاری نیست.

به گفته این عضو شورای اسلامی پست‌ها و مدیریت‌های شهر سفارشی‌شده و نیروهای ستادی ناکارآمد زمام امور را به دست گرفته و افراد جدول حل کن بر نیروهایی که جدول را تمیز می‌کنند برتری پیدا کرده‌اند.

این عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد عنوان کرد: امیدواریم امورات شهر قربانی مصالح اقلیت و اکثریت نشود که بدون شک دودش به چشم مردم می‌رود.

صالحی در ادامه به موضوع کمیسیون‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در تشکیل کمیسیون‌های پنج‌گانه که موتور محرکه و نبض تپنده شهرداری و شورای شهر در تولید محتوی و اندیشه است اقلیت را نادیده گرفتند و سهم اقلیت تنها یک نفر بود.

وی تأکید کرد: ما نباید اعتماد مردم را نسبت به انتخابشان خدشه‌دار کنیم بلکه باید برای توسعه شهر دست یاری به‌سوی هم دراز کنیم.

صالحی اظهار کرد: وظیفه شورا نظارت و حفظ تلاش برای منافع عموم است نه اینکه بر حفظ منافع شخصی و گروهی تأکید داشته باشند.

وی در پایان صحبت‌های خود از اعضا شورای شهر تقاضا کرد کینه‌ها را کنار گذاشته و یک‌صدا شهر را به سمت افقی روشن فریاد بزنند.

پاسخ شهردار

شهردار خرم‌آباد اما در پاسخ به اظهارنظر صالحی نسب مبنی بر ناکارآمد بودن مدیران شهرداری گفت: به‌عنوان مدیر شهرداری به خاطر دفاع از مدیران زبان به سخن می‌گشایم واین ادعا که همه مدیران شهرداری ناکارآمد هستند را منصفانه نمی‌دانم.

وحید رشیدی عنوان کرد: من می‌پذیریم نه تنها در شهرداری خرم‌آباد بلکه در دیگر شهرها مدیران کم کار وجود دارد اما نمی‌شود به همه مدیران این موضوع را تعمیم داد زیرا باعث دلسردی مدیران توانمند می‌شود.

وی تأکید کرد: کل نیروهای شهرداری به دنبال رفع مشکلات بوده و هستند ما در این زمان به تعامل بین نیروها نیاز مبرم داریم.

تأکید بر همدلی و برادری

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز در این جلسه تأکید کرد: تأکید بر هماهنگی میان اعضا شورای شهر در راستای توسعه و عمران شهر کار خوبی است اما من به وجود اقلیت و اکثریت در شورا اعتقاد ندارم.

اردشیر دریکوندی افزود: اما بیان این مطلب که برخی اعضا شهر به دنبال منافع شخصی هستند جمله سنگینی است که اگر وجود دارد باید ثابت و سپس برخورد شود اما من معتقدم هیچ کدام از اعضای شورا به دنبال منافع شخصی نیستند.

وی ادامه داد: در خصوص انتقادهایی مبنی بر عدم عضویت اقلیت شورا در کمیسیون‌ها بارها اعلام کردیم که شرکت کنید اما تمایلی نداشتید.

دریکوندی تأکید کرد: مطرح کردن اختلاف‌نظرها نه تنها پیامد مثبتی ندارد بلکه ممکن است باعث دودستگی و نفاق شود که به ضرر همه است بنابراین برادری، اتحاد و همدلی مدنظر ما است.

این عضو شورای اسلامی شهر در پایان صحبت‌هایش بیان کرد: ما وام دار هیچ مدیر و مسوولی نیستیم زیرا نمی‌خواهیم آبرو و تعهد کار را فدای مدیری کنیم.

انتقاد از وضعیت نامناسب خیابان‌های شهر

زهرا نظری دیگر عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد اما در باره وضع نامناسب آسفالت خیابان و کوچهای شهر به شهردار تذکر داد و خواستار پیگیری سریع وی برای روکش خیابان‌ها شد.

اختلاف نظرها عادی است

رئیس کمیسیون حقوق و املاک شورای شهر نیز گفت: زمانی اکثریت و اقلیت ایجاد می‌شود که افرادی به دنبال تمامیت خواهی و منافع شخصی باشند اما وجود اختلاف‌نظر یک موضوع عادی است که نباید موجب نگرانی شود.

اسماعیل رضایی عنوان کرد: همه اعضا شورای شهر دوره پنجم به دنبال رفع مشکلات مردم و مسوولان بوده‌ایم و در واقع رابط مردم و مسوولان> هستیم.

وی تأکید کرد: هدف همه اعضا شورای شهر خدمت به شهروندان است و هیچ‌گاه دنبال منافع شخصی نبوده و نیستیم.

تضارب افکار امری پسندیده است

علی ماکنعلی دیگر عضو شورای اسلامی شهر خرمآباد با اشاره به اینکه تضارب افکار و سلیقه در چنین جمعی عادی و پسندیده است، عنوان کرد: بنابراین بیان دیدگاه‌ها نباید موجب نگرانی و دلخوری شود ازطرفی همه اعضا را به در کنار هم بودن و عقلانیت دعوت می‌کنم زیرا در این صورت می‌توان مشکلات را حل کرد.

ماکنعلی همچنین ساماندهی انبارهای نان خشک و ضایعات منطقه اسد آبادی را به‌عنوان معضل زیست محیطی مطرح و از اعضا شورای شهر و شهرداری درخواست کرد چنین تذکرهایی را جدی بگیرند.

اعضای شورا به دنبالخودنمایی نباشند

رئیس کمیسیون توسعه وعمران شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز بر همدلی اعضا تأکید کرد و گفت: همه باید یک‌صدا درد مردم را فریاد کرده و برای رفع مشکلات راهکارهایی بیاندیشیم و اعضا شورا سعی نکنند به دنبال شعار و خودنمایی باشند.

سجاد بابایی با بیان اینکه قطعاً اختلاف‌نظر و سلیقه در همه جا وجود دارد، افزود: اما این اختلاف‌نظرها باید در راستای توسعه شهر به کار گرفته شود که بدون شک تبعات مطلوبی را در بلند مدت به دنبال دارد.

در پایان صحبت اعضا شورای اسلامی شهر خرم‌آباد به برخی نامه‌ها که بیشتر آن‌ها مربوط به شهرداری بود رسیدگی و مواردی نیز به رأی گذاشته شد.

انتهای پیام/