آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6517
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵

ملاحظه‌کاری‌های بین مدیران کل برداشته شود/ ورود دستگاه قضا به قضیه استخدام‌های بی‌رویه و فامیلی

رئیس‌کل دادگستری لرستان گفت: اگر مدیری نمی‌تواند به‌تنهایی جلوی استخدام‌های بی‌رویه و فامیلی را بگیرید این موضوع را با دستگاه قضا در میان بگذارد تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

ملاحظه‌کاری‌های بین مدیران کل برداشته شود/ ورود دستگاه قضا به قضیه استخدام‌های بی‌رویه و فامیلی
به گزارش وارک نیوز، جعفر بدری ظهر امروز در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم لرستان بیان کرد: عملکرد دستگاه‌های مختلف در زمینه پیشگیری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و دستگاه‌ها باید در مدت‌زمان معینی آسیب‌های اجتماعی در حوزه خود را شناسایی و اعلام کنند.

وی ادامه داد: نمی‌توان بدون مطالعه کار کرد و باید با برنامه‌ریزی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داد؛ به‌عنوان نمونه اکنون جرم فروش سکه‌های تقلبی در شرق استان به حداقل رسیده و وقوع این جرم کاهش حدود ۸۰ درصد پیدا کرده که این امر نتیجه همکاری و انجام اقدامات کاربردی است.

رئیس‌کل دادگستری لرستان عنوان کرد: از دستگاه‌های مختلف توقع داریم با توجه به اینکه در شرایط حساسی قرار داریم ملاحظات را کنار بگذارند اما در لرستان ملاحظه‌کاری‌هایی بین مدیران کل وجود دارد و انحرافاتی را مشاهده می‌کنیم و این مشکلات به دلیل ضعف عملکرد در حوزه پیشگیری است.

بدری اظهار داشت: در دستگاه‌هایی که ملاحظات کاری دارند دستگاه قضایی و اداره کل بازرسی وارد می‌شود و اگر مدیری نمی‌تواند به‌تنهایی جلوی استخدام‌های بی‌رویه و فامیلی را بگیرید این موضوع را با دستگاه قضا در میان بگذارد تا برخوردهای لازم صورت گیرد.

وی گفت: دادستان مأمور شده که به آسیب‌ها و معضلات شهر را موردبررسی قرار دهد؛ به‌عنوان نمونه ورودی شهر خرم‌آباد در گذشته به هیچ عنوان وضعیت خوبی نداشت اما اکنون شاهد اصلاح آن هستیم.

رئیس‌کل دادگستری لرستان افزود: توقع داریم صداوسیما حتماً پشتیبانی کرده و اطلاع‌رسانی‌های لازم در جهت کلاه‌برداری‌ها و سایر جرم‌ها صورت گیرد.

بدری بیان کرد: باید بپذیریم ما مدیران برخی از مشکلات درون دستگاهی را اطلاع نداریم در نتیجه رسانه‌ها باید وارد شوند و از سوی دیگر ارتباطات مردمی باید قوی شود.

وی گفت: کار پژوهشی در راستای پیشگیری از جرم‌ها و معضلات با همکاری دانشگاه‌های استان انجام خواهد شد تا به‌صورت علمی و عملی اقداماتمان را انجام دهیم.