آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم
کد خبر : 6511
یکشنبه - ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

جلوی موج تفکیک اراضی گرفته شد/ اقدامات قضایی با شدت ادامه دارد

دادستان خرم‌آباد با تأکید بر اینکه جلوی موج تفکیک اراضی زراعی و باغی و ساخت ویلا در لرستان گرفته‌شده است، گفت: اقدامات قضایی در این حوزه با شدت ادامه دارد.

جلوی موج تفکیک اراضی گرفته شد/ اقدامات قضایی با شدت ادامه دارد

به گزارش وارک نیوز، سعید رازانی ظهر امروز یکشنبه در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری لرستان با اشاره به اینکه یکی از موضوعاتی که با توجه به مصوبات شورای حفاظت از اراضی ملی پیگیری می کنیم، بحث جلوگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغات است، اظهار داشت: برخی از نقاط مرکز استان و یا شهرستان ها مستعد برای ایجاد باغ و ویلا است و برخی اقدام به تفکیک اراضی و تبدیل به باغ در قطعات کوچک می کنند.

وی با بیان اینکه برای مقابله با این پدیده اقدامات متعددی صورت گرفته که مقدار زیادی موفقیت حاصل شده و جلوی این موج گرفته شده است، تصریح کرد: تقریبا خیلی ها متوجه شده اند که خلاف قانون است و اقدامات در این حوزه کاهش یافته است.

دادستان خرم آباد با تاکید بر اینکه دستورات متعددی برای سازمان جهاد کشاورزی و سایر ادارات مرتبط در این حوزه صادر شده است، افزود: اخیرا در منطقه «تجره» با کسانی که اقدام به قطعه بندی اراضی و ایجاد ساختمان هایی کرده بودند، برخورد شد و از موارد بر خلاف قانون جلوگیری شد.

رازانی با تاکید بر اینکه این روند در همه استان و سایر نقاط ادامه می یابد، یادآور شد: سایر دستگاه های خدمات رسان را صحبت کرده ایم که به این گونه ساخت و سازها خدماتی ارائه نشود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های در دستور کار دادگستری جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و باغات است و اقدامات با همین شدت ادامه می یابد.