آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6486
شنبه - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

یک‌هزار و ۸۶۹ تُن عسل در لرستان برداشت شد/ تولید ۱۳۸ کیلوگرم ژل رویال

معاون جهادکشاورزی لرستان میزان عسل تولیدی امسال زنبورستان‌های استان را یک‌هزار و ۸۶۹ تُن خواند و گفت: این میزان تولید در سال گذشته یک‌هزار و ۷۲۰ تُن بوده است.

یک‌هزار و ۸۶۹ تُن عسل در لرستان برداشت شد/ تولید ۱۳۸ کیلوگرم ژل رویال

ناصر نجیب‌زاده ، با اشاره به نحوه سرشماری زنبورستان‌های لرستان اظهار کرد: سرشماری زنبورستان‌ها با استفاده از قابلیت‌ سامانه جامع پهنه‌بندی توسط کارشناسان پهنه از نیمه دوم مهرماه آغاز شد و تا پایان آبان‌ماه ادامه داشت.

وی خاطرنشان کرد: بر این اساس تعداد زنبورستان‌های فعال استان ۲ هزار و ۲۴۱ واحد با مجموع ۲۱۲ هزار کندو سرشماری شد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان میزان عسل تولیدی امسال زنبورستان‌های استان را یک‌هزار و ۸۶۹ تُن خواند و افزود: این میزان تولید برای سال گذشته یک‌هزار و ۷۲۰ تُن بوده است.

نجیب‌زاده سرانه تولید عسل به ازای هر کندو را بیش از هشت کیلوگرم عنوان کرد و گفت: امسال علاوه بر افزایش تولید عسل شاهد تولید بالای دیگر فرآورده‌ها نیز هستیم.

وی با بیان اینکه هفت فراورده ارزشمند دیگر از زنبورستان‌های استان برداشت می‌شود، اظهار داشت: ژل رویال، گرده گل، موم، بره‌موم، بچه کندو و ملکه از جمله این محصولات است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی لرستان با اشاره به تولید ۱۳۸ کیلوگرم ژل رویال بیان داشت: همچنین ۶۰۰ کیلوگرم بره‌موم از سطح زنبورستان‌های استان برداشت شد.

نجیب‌زاده شرایط اقلیمی و پوشش گیاهی لرستان جهت توسعه صنعت زنبورداری را مطلوب خواند و از اصلاح نژاد زنبورهای بومی استان برای تولید محصولی بیشتر و البته باکیفیت‌تر خبر داد.

به نقل از فارس

انتهای پیام/۸۵۰۱۸