آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » سیاسی
کد خبر : 6480
جمعه - ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹

حل مشکلات مردم اولویت مجلس قرار گیرد/ استیضاح وزرا ابزار منفعت‌طلبی نمایندگان نشود

امام جمعه خرم‌آباد گفت: وظیفه اصلی مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای آن بوده و نمایندگان مجلس نباید با استفاده از ابزار هایی مانند استیضاح وزیران به دنبال دست یافتن به منافع شخصی خود باشند.

حل مشکلات مردم اولویت مجلس قرار گیرد/ استیضاح وزرا ابزار منفعت‌طلبی نمایندگان نشود
به گزارش وارک نیوز آیت‌الله سید احمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرد:۱۰ آذر سالروز  شهادت آیت الله مدرس بوده به همین مناسبت این تاریخ را  به نام روز مجلس نام‌گذاری کرده‌اند که این روز را تبریک می‌گوییم.

وی با بیان اینکه شهید مدرس عالمی دانا و مردمی بود که زندگی خود را وقف مردم کرد، افزود: آیت‌الله مدرس در طول زندگی خود بر استفاده از کالای ایرانی تأکید زیادی داشت به‌طوری‌که تمام وسایل خانه و لباس‌های خانواده ایشان از اجناس ایرانی تهیه می‌شد و همین امر حیرت همگان را در آن زمان برانگیخت.

 امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های شهید مدرس مقاومت و ایستادگی ایشان در مقابل استعمار و استکبار داخلی و جهانی بود، اظهار کرد: خصوصیات اخلاقی شهید مدرس باید الگوی نمایندگان مجلس قرار گیرد و اگر منتخب ملت راه آن شهید بزرگوار را ادامه دهند شاهد مجلسی تأثیرگذار و پویا در کشور خواهیم بود که در رأس همهٔ امور قرار می‌گیرد.

 آیت الله میرعمادی نظارت بر اجرای قانون را از وظایف نمایندگان دانست و تصریح کرد: وظیفه اصلی مجلس قانون‌گذاری و نظارت بر اجرای آن بوده و نمایندگان مجلس نباید با استفاده از ابزارهایی مانند استیضاح وزیران به دنبال دست یافتن به منافع شخصی خود بوده و یا نیت دخالت در امور دولت را داشته باشند.

خطیب نماز جمعه خرم‌آباد گفت: نمایندگان مجلس باید به دنبال حل کردن مشکلات مردم باشند و قوانین را در این راستا تصویب کنند.

 وی با اشاره به سخنانی که رهبری در دیدار با کارگزاران نظام که به نظریه مقاومت پرداخته بودند، یادآور شد: باید اندیشمندان و تحلیلگران به تشریح و تحلیل نظریه مقاومت بپردازند و منافعی که این دیدگاه طی ۴۰ سال اخیر برای کشور به دست آورده را برای مردم تشریح کنند.

امام جمعه خرم‌آباد خاطرنشان کرد: نظریه مقاومت در اجتماع اثرات فراوانی دارد و ملتی که به این نظریه جامه عمل بپوشاند به اقتدار و پیشرفت در همه زمینه‌ها می‌رسد.

آیت الله میرعمادی گفت: ۷آذر روز نیروی دریایی بوده این روز را به همهٔ دریادلان این خطه تبریک می‌گویم؛ این عزیزان با تلاش خود امنیت را در مرزهای آبی کشور ایجاد کرده و به‌تازگی با تکیه‌بر دانش داخلی و تلاش جهادی به خود اکتفایی در ساخت تجهیزات مورد نیاز رسیده‌اند.

وی با اشاره به رسوم غلطی که در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: تیراندازی در عروسی‌ها و نزاع‌ها رسمی اشتباه است و باید با اندیشیدن و تفکر با این آسیب اجتماعی مقابله کرد در عین حال از دستگاه‌های امنیتی و قضایی نیز خواستار برخورد قاطع با  اخلال گران نظم جامعه هستیم.