آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6478
جمعه - ۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴

آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز/ بارش‌ها در لرستان ۵۴۸ درصد رشد یافته است

مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از ابتدای سال آبی جدید تا به امروز میانگین بارندگی‌ها در لرستان بیش از ۲۴۵ میلیی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۵۴۸ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

آغاز فعالیت سامانه بارشی از عصر امروز/ بارش‌ها در لرستان ۵۴۸ درصد رشد یافته است
به گزارش وارک نیوز، ناصر هاشمی  بیان کرد: سامانه‌ای بارشی بعدازظهر امروز وارد استان می‌شود که در اثر آن مناطق غربی و شمال غربی لرستان شاهد بارندگی خواهیم بود.

 وی بابیان اینکه میزان بارش‌های این سامانه چشمگیر نیست، افزود: حداکثر میزان بارشی که طی این سامانه برای استان اتفاق خواهد افتاد حدود ۱۵ میلی‌تر خواهد بود که شدت بارش‌ها از غروب فردا شروع می‌شود و تا صبح روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل هواشناسی لرستان بابیان اینکه میزان بارندگی‌های پاییز امسال از میانگین بلندمدت استان بیشتر بوده اظهار کرد: از ابتدای سال آبی جدید یعنی مهرماه ۹۷ تا به امروز میانگین بارندگی‌ها در لرستان بیش از ۲۴۵ میلیی‌متر بوده که نسبت به سال گذشته رشد ۵۴۸ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

هاشمی با اشاره به رشد ۱۲۵ درصدی بارش‌ها نسبت به بارندگی‌های بلندمدت در استان، تصریح کرد: شهرستان پل‌دختر با رشد ۲۵۲ درصدی نسبت به بلندمدت بیشترین رشد را داشته و شهرستان ازنا با رشد ۱۰۱ درصدی کمترین میزان رشد بارندگی را ر میان شهرستان‌های استان به خود اختصاص داده است.

وی بابیان اینکه میزان بارش‌های زمستانی نسبت به پاییز کمتر خواهد بود، خاطرنشان کرد: باوجود کاهش بارش‌ها در زمستان اما نسبت به بلندمدت شاهد رشد بارش‌ها خواهیم بود به طوریکه بر اساس پیش‌بینی‌ها تا انتهای فصل زمستان میزان بارش‌های لرستان به حدود ۴۰۰ میلی‌متر خواهد رسید./فارس