آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار
کد خبر : 6448
چهارشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۹

بیستمین زنگ به زلزله در مدارس لرستان نواخته شد

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان گفت: بیستمین زنگ زلزله در مدارس لرستان نواخته شد.

بیستمین زنگ به زلزله در مدارس لرستان نواخته شد
به گزارش وارک نیوز، صارم رضایی در حاشیه برگزاری زنگ زلزله خرم آباد و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با هدف آماده کردن دانش آموزان در هنگام زلزله و پناه گیری و مراقبت از حفظ جان خودشان زنگ زلزله نواخته شد.
 وی افزود: مانور زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن_ جامعه تاب آور امروز هفتم آذرماه همزمان با سراسر کشور در مدارس لرستان نیز برگزار شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بیان کرد: با توجه به خطر بالای زلزله در ایران، اهمیت ارتقای آمادگی برای مردم جهت مواجهه با آن یک ضرورت بسیار مهم است.
رضایی گفت: پیش از آغاز زنگ زلزله از سوی همکاران ما طی روز های گذشته آموزش های لازم و نقاط امن و همچنین پر خطر به دانش آموزان ارائه شد تا با آمادگی کامل در این مانور شرکت کنند تا در اگر حادثه مشابه روی دهد دانش آموزان بتوانند از جان خود محافظت کنند.
وی تصریح کرد: تلاش شد در این مانور دانش آموزان با اصول پناه گیری، خروج ایمن، حمل مصدوم، پانسمان و بانداژ و اطفاء حریق آشنا شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر لرستان تصریح کرد: به منظور افزایش سطح آگاهی و آمادگی ساکنین مدارس مورد هدف نیز آموزش های لازم را در خصوص زلزله فرا گرفتند
 وی گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی امسال در همه شهرستان‌های استان و با همکاری اداره کل آموزش و پرورش و اعضای ستاد بحران استان به اجرا درآمد.