آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اقتصادی
کد خبر : 6445
چهارشنبه - ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۷

 ۵ پروژه آبخیزداری در شهرستان پلدختر در حال اجرا است

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان از اجرایی شدن ۵ پروژه آبخیزداری شامل ۴ بند ملاتی و یک بند خاکی در شهرستان پلدختر خبر داد.

 ۵ پروژه آبخیزداری در شهرستان پلدختر در حال اجرا است
به گزارش وارک نیوز، شیرزاد نجفی با اشاره به اینکه سیل در اغلب نقاط کشور با شستشو و حمل خاک توام است،گفت:خسارات جانی و مالی ناشی از سیل در پایین دست ، از بدیهیاتی است که نیاز به توضیح اضافه را از خود سلب می سازد.
وی از اجرایی شدن این طرح ها از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد و اظهار کرد : عملیات آبخیزداری می تواند فوایدی همچون کنترل و گسترش سیلاب ، جلوگیری از تخریب ناشی از سیل ، افزایش پوشش گیاهی ، بهبود کیفیت خاک ، افزایش آب زیرزمینی و.‌‌‌‌‌.. را به دنبال داشته باشد.
نجفی با اشاره به اینکه، آبخیزداری و آبخوانداری از جمله اقدامات موثری است که می تواند موجبات بهبود درآمد و اشتغال آبخیزنشینان را نیز فراهم سازد خاطرنشان کرد : ۴ بند ملاتی و یک بند خاکی در شهرستان پلدختر با پیشرفت های چشمگیری در حال نهایی شدن است.
وی گریزی به بزرگترین بند سنگی ملاتی هفت چشمه استان با ۱۴ متر ارتفاع مفید و ۸۰ متر طول تاج زد و تصریح کرد : این بند ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته که در آینده نزدیک شاهد پیشرفت های بیشتر آن خواهیم بود.
نجفی در ادامه افزود: ۲ بند سنگی ملاتی در منطقه گل گل با ارتفاع مفید ۷ متر و عرض ۹متر و طول تاج ۲۶ متر نیز  با  پیشرفت ۷۰درصدی در حال تکمیل شدن است.
مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان در پایان با بیان اینکه بند خاکی منطقه باغ جایدر با ارتفاع ۸.۵ متر و طول ۴۲ متر و با پیشرفت ۸۰ درصدی در حال نهایی شدن است خاطرنشان کرد:  این بندها توانایی کنترل بیش از پانصد هزار متر مکعب سیلاب را دارند که با تدابیر اندیشیده شده و اعتبارات اختصاص داده شده به طرح های آبخیزداری ، در آینده شاهد نهایی شدن خیلی از این پروژه ها خواهیم بود.