آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی » پیشنهاد سردبیر » گزارش
کد خبر : 6423
سه شنبه - ۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸

خط‌ونشان معاون برای مدیرکل اموال تملیکی؛ امحاء نکردی برنگرد!

اموال تملیکی تعیین تکلیف نشده لرستان، فریاد معاون استاندار را نیز بلند کرد تا خجسته پور به مدیرکل اموال تملیکی لرستان بگوید: «اگر اموال تملیکی را امحاء نکردی به استان برنگرد»!

به گزارش وارک نیوز به نقل از مهر عدم تعیین تکلیف اموال تملیکی لرستان همواره از سوی مسئولان ارشد استان مورد انتقاد بوده است تا امروز نیز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با انتقاد شدید از عملکرد «حسن رضائیان» مدیرکل اموال تملیکی لرستان، برای وی ضرب الاجل تعیین کند.

۴۹۸ پرونده کالای تملیکی بلاتکلیف هستند

پیش از این نیز رئیس کل دادگستری لرستان با انتقاد از عدم تعیین تکلیف اموال تملیکی استان، گفته بود: اموال تملیکی برای ورود به بازار با مشکلات خاص خود مواجه هستند و برای برطرف کردن این مشکل به یک شبکه توزیع عادلانه دولتی که کالاها و اجناس تملیکی را به نیازمندان تحویل دهد نیاز است و عدم وجود این سیستم مشکلات متعددی را به وجود آورده است.

مجد دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان در سخنانی با بیان اینکه ۴۹۸ پرونده به اموال تملیکی در این زمینه اعلام شده است، اظهار داشت: این پرونده ها بلاتکلیف است.

وی با بیان اینکه نماینده اموال تمکلیکی و تعزیرات در این زمینه جلسه برگزار کردند، گفت: مجدد تصویری از آرایی که صادر شده بود و رای قطعی گرفته بودند، توسط تعزیرات حکومتی تحویل داده شد و بنا شد برای ۴۵۰ پرونده مشکلی نداشته باشیم.

دبیر کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز لرستان، بیان داشت: مابقی ۴۹۸ پرونده نیز پرونده ها و کالاهایی هستند که ارزش آن ها زیر یک میلیون تومان است.

یک هفته ای که دو ماه شد!

عدم حضور مدیرکل اموال تملیکی لرستان در جلسه امروز و فرستادن نماینده خود به جلسه، منجر به انتقاد حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان شد، تا وی در سخنانی بگوید: یا ایراد از ما است، یا ایراد از ایشان(مدیرکل اموال تملیکی لرستان)، چرا که برای همه جلسات ما، ایشان در ماموریت هستند.

وی با بیان اینکه بنا بر این بود که ظرف یک هفته کالا های تملیکی فاسد شده امحاء شوند، گفت: از این یک هفته دو ماه گذشته است.

مدیرکل اموال تملیکی به استان بر نگردد

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه بعید می دانم که اقدامی در این زمینه دیگر انجام شود، گفت: اعتقاد من این بوده که مدیرکل اموال تملیکی به استان بر نگردد.

خجسته پور با بیان اینکه سه ماه است که روزانه این موضوع را من پیگیری می کنم و مدیرکل اموال تملیکی می گوید «چشم، چشم»، افزود: این در حالیست که هیچ خبری نیست.

تماس تلفنی معاون استاندار لرستان و توبیخ مدیرکل اموال تملیکی

وی در ادامه این جلسه با برقرار کردن ارتباط تلفنی با مدیرکل اموال تملیکی لرستان که برای ماموریت به تهران سفر کرده بود؛ خطاب به رضائیان مدیرکل اموال تملیکی لرستان بیان داشت: ما به همراه شما به گمرک رفتیم و اعلام کردید که ظرف یک هفته کار را انجام می دهم، الان دو ماه، از آن یک هفته می گذرد.

معاون استاندار: اگر امحاء اموال تملیکی در پانزدهم آذرماه انجام نگرفت، مدیرکل اموال تملیکی هم ۱۶ آذرماه به محل کار خود نیاید

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه این کالا ها فاسد هستند و هیچ کدام نباید توزیع شوند، گفت: در حال حاضر در جلسه هستم و کل اعضا نیز صدای من را می شنوند.

وی در ادامه این تماس تلفنی به مدیرکل اموال تملیکی لرستان ضرب الاجل داد که: نخست ۱۵ آذرماه امحاء اموال تملیکی فاسده شده باید انجام گیرد، دوم هیچ ماده غیر قابل مصرفی را نباید توزیع کنید، چراکه سلامت مردم برای ما مهم تر است؛  ۱۵ آذرماه هم کل اعضای جلسه را برای مراسم امحا دعوت می کنم، اگر امحا انجام نگرفت شما هم ۱۶ آذرماه لطف کنید به محل کار تشریف نیاورید.