آخرین اخبار » اخبار » اخبار ویژه » پیشنهاد سردبیر » گفت و گو » محیط زیست
کد خبر : 642
یکشنبه - ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴

در لبه پرتگاه آلودگی های زیست محیطی قرار داریم/ درختکاری راهکار اساسی حل و فصل بحران های محیط زیست

  پدر بلوط ایران در گفت و گو با وارک نیوز بیان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته شاهد استقبال هر چه بیشتر مردم به محیط زیست و طبیعت هستیم و به نوعی فرهنگ زیست محیطی در جامعه رواج بیشتری یافته است.     مظفر افشار ادامه داد: در روزهای گذشته نیز شاهد استقبال بیش […]

 

پدر بلوط ایران در گفت و گو با وارک نیوز بیان کرد: خوشبختانه در سال های گذشته شاهد استقبال هر چه بیشتر مردم به محیط زیست و طبیعت هستیم و به نوعی فرهنگ زیست محیطی در جامعه رواج بیشتری یافته است.

 

 

مظفر افشار ادامه داد: در روزهای گذشته نیز شاهد استقبال بیش از پیش مردم فهمیم لرستان از مراسم درختکاری هستیم، به نحوی که این موضوع نسبت به سال های گذشته با رشد بیشتری رو برو شده است.

 

 

وی عنوان کرد: با این وجود نباید تنها یک روز را روز درختکاری و حفاظت از محیط زیست و درختان بدانیم و باید در تمامی روزها، هفته ها و ماه های سال مردم به صورت عملی در این راستا گام بردارند و هر فرد به اندازه توان خود در راستای حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی ایفای نقش کند.

 

 

 

 

پدر بلوط ایران در ادامه بیان کرد: اکنون بسیاری از جوامع محلی به این موضوع رسیده اند که درختان تامین کننده سلامتی، آب، هوای پاک، اقتصاد و زندگی هستند و به همین دلیل توجه بهتری به درختان، جنگل ها و گونه های بومی دارند.

 

 

افشار در ادامه با اشاره به افزایش بحران های زیست محیطی در جامعه می گوید: متاسفانه در دهه های گذشته شاهد افزایش بحران های متعدد زیست محیطی در کشورمان هستیم، به نحوی که در لبه پرتگاه آلودگی های زیست محیطی قرار داشته و باید همه خود را قبال محیط زیست مسئول بدانیم.

 

 

 

وی عنوان کرد: تنها راهکار کنترل بحران ها و مشکلات کنونی را باید درختکاری دانست، به همین دلیل همه ما باید به صورت عملی در این راستا گام برداریم.

 

 

 

 

این فعال محیط زیست بیان کرد: کاشت گونه های بومی در عرصه های مختلف به عنوان راهکاری اساسی برای حفاظت از محیط زیست در لرستان بوده، به عنوان نمونه گونه بلوط را باید یکی از بهترین درختان دانست، چرا که عمر مفید آن به حدود ۲ هزار سال خواهد رسید و تنها در ۳ سال اول نیاز به آب داشته و می توان در هر شرایطی اقدام به کاشت این گونه کرد.

 

 

 

 

افشار ادامه داد: بلوط در زمره درختان پهن برگ قرار داشته و بهترین گونه برای استان لرستان بوده، همچنین در کنار این گونه، زالزالک، گلابی وحشی و پشته کوهی را باید از دیگر گونه های بومی تاثیر گذار در لرستان دانست که باید به دنبال توسعه کشت آنها باشیم.

 

 

 

 

وی با ابراز خرسندی از اقدامات ویژه انجمن های زیست محیطی لرستان، گفت: خوشبختانه انجمن های زیست محیطی استان و مخصوصا خرم آباد کاملا فعال بوده و گام های اساسی برای حفاظت از محیطی زیست برداشته اند.

 

 

 

 

پدر بلوط ایران عنوان کرد: اکنون محیط زیست لرستان نیازمند به فعال زیست محیطی بوده، چرا که تنها دوست دار محیط زیست بودن دردی از دردهای مختلف و عمیق طبیعت دوا نمی کند و امیدواریم مردم در این راستا گام بردارند.

 

 

افشار گفت: به صورت مکرر فراخوان های مختلی برای کاشت گونه های بومی در عرصه های استان را اعلام کرده و از تمام مردم دعوت می شود که با حضور خود در این فراخوان ها گامی در جهت کاشت درختان و حفاظت از محیط زیست بردارند.