آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » حوادث
کد خبر : 6400
دوشنبه - ۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷

پیش‌بینی خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیل به لرستان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان گفت: پیش‌بینی می‌شود در پی سیل اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شده است که البته رقم دقیق در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

به گزارش وارک نیوز غلامرضا آقامیرزایی ظهر امروز در جلسه شورای اداری لرستان بیان کرد: یکم آذرماه پیرو اخطاریه هواشناسی مبنی بر اینکه در روزهای دوم و سوم آذر بارش‌های بیش از نرمالی در استان داریم با هماهنگی صورت گرفته آماده باش در استان اعلام شد و میزان بارش‌ها نیز بسیار خوب بود.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش بارش‌ها و شدت آن در شهرستان پل‌دختر و اینکه در حدفاصل ۳ ساعت ۶۰ میلی‌متر بارش داشتیم، این موضوع باعث شد که در جنوب استان با مشکل مواجه شویم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان عنوان کرد: پس از وقوع بارش‌ها دستگاه‌های امداد و نجات و خدمات‌رسان استان کمتر از ۲ و نیم ساعت به دلیل ریزش کوه در مسیر جاده به پل‌دختر رسیدند.

آقامیرزایی اظهار داشت: در مجموع باید گفت استان آمادگی خوبی داشت و کل راه‌های منتهی به شهرستان پل‌دختر که با مشکل مواجه شده بودند در کمترین زمان ممکن این مشکلات برطرف شدند.

وی در ادامه بیان کرد: اکنون نیز همچنان کار خدمات‌رسانی و رفع مشکلات به زیرساخت‌ها در حال انجام است و متأسفانه خسارت‌های سنگینی بر شهرستان پل‌دختر وارد شده است.

این مسوول بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود در پی سیل اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان به استان خسارت وارد شده است که البته رقم دقیق در روزهای آینده اعلام خواهد شد.

آقامیرزایی بیان کرد: مقدار بارش روزهای اخیر در استان ۷۹ میلی‌متر بوده و در سال آبی جاری نیز ۲۱۴ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته که ۳۶.۵ میلی‌متر بوده رشد قابل‌توجهی را شاهد هستیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان در ادامه با اشاره به اینکه تلفات جانی در استان نداشته‌ایم، افزود: برخی از موارد را می‌توانستیم از قبل مدیریت کنیم چنانکه اگر منابع طبیعی و سایر دستگاه‌ها می‌توانستند برنامه‌ریزی بهتری در بحث آبخیزداری می‌داشتند شاید خسارات به‌شدت کاهش پیدا می‌کرد.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان سال بارش‌ها را خواهیم داشت به همین دلیل باید دستگاه‌ها در آماده‌باش کامل قرار گیرند.