آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6357
یکشنبه - ۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۱

ستاد مدیریت بحران تشکیل شد/ خسارت سیل به چندین منزل مسکونی

از اواخر روز جمعه بارش باران در سطح لرستان آغاز شده اما بارندگی‌ها از شنبه عصر در برخی شهرستان‌ها بالا گرفته، به‌نحوی‌که در پلدختر و کوهدشت شاهد خسارت‌ سیل به منازل روستایی، سایت‌های مسکن مهر، محورهای فرعی و برخی منازل شهری هستیم.

ستاد مدیریت بحران تشکیل شد/ خسارت سیل به چندین منزل مسکونی
به گزارش وارک نیوز به نقل از فارس اگرچه از اواخر روز جمعه بارش باران در سطح لرستان آغاز شده اما بارندگی‌ها از شنبه عصر در برخی شهرستان‌ها بالا گرفته، به‌نحوی‌که در پلدختر و کوهدشت شاهد خسارت‌های بسیار سیل به منازل روستایی، سایت‌های مسکن مهر، محورهای فرعی و برخی منازل شهری طی شب گذشته و امروز صبح هستیم.

شدت خسارت‌ها در شهرهای جنوبی استان از جمله پلدختر به قدری بالا بود که از ساعاتی پیش، مدیریت بحران به ریاست استاندار، معاونت عمرانی و مدیرکل مدیریت بحران لرستان و به همراه فرماندار و بخش‌دار پلدختر به منظور برآورد خسارت تشکیل جلسه داده و هم اکنون نیز در حال پیگیری است.

 

ادامه بارش‌ باران تا روز دوشنبه/ بارش برف از امروز آغاز می‌شود

بنا به گزارش‌های هواشناسی لرستان بارش‌ها تا روز دوشنبه در استان جریان دارد و پس از آن شاهد بروز هوایی سرد در اغلب شهرستان‌ها خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی لرستان در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با آخرین جزئیات از میزان بارندگی‌ها در شهرهای مختلف استان اظهار کرد: به طور میانگین از ابتدای ورود سامانه بارشی اخیر به استان تاکنون ۶۹ میلیمتر بارش توسط ایستگاه‌های هواشناسی ثبت شده است.

محمدناصر هاشمی افزود: میزان بارش نقطه‌ای در خرم‌آباد ۶۴ میلی‌متر، بروجرد ۷۱ میلی‌متر، الیگودرز ۷۳ میلی‌متر، کوهدشت ۵۲ میلی‌متر، پلدختر ۱۲۱ میلی‌متر، رومشکان ۵۴ میلی‌متر، دوره چگنی ۵۰ میلی‌متر، دورود ۸۶ میلی‌متر، ازنا ۸۰ میلی‌متر، نورآباد ۵۷ میلی‌متر و الشتر ۵۴ میلی‌متر ثبت شده است.

وی با بیان اینکه بارش‌ها به صورت متناوب تا روز دوشنبه در استان ادامه دارد، افزود: از آخر وقت امروز یکشنبه شاهد بارش سبک برف در شهرستان‌های ازنا، الیگودرز، درود، بروجرد و الشتر خواهیم بود.

هاشمی از بروز هوای سرد و یخبندان در مناطق بارش برف خبر داد و گفت: روزهای دوشنبه و سه شنبه به دلیل بارش برف در ارتفاعات هوای سردی برای شهرهای مذکور پیش‌بینی می‌گردد.

افزایش ۴۲۶ درصدی بارش باران/ ورود سامانه جدید بارشی از روز جمعه

مدیرکل هواشناسی لرستان تصریح کرد: سامانه بارشی فعلی از اواخر روز دوشنبه از استان خارج می‌شود، ضمن اینکه بر اساس نقشه‌های هواشناسی از روز جمعه پیش‌رو ورود سامانه جدید بارشی به استان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به بارش پهنه‌ای ۱۸۰ میلی‌متری باران از ابتدای فصل پائیز تا پایان روز شنبه خبر داد و گفت: این میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۲۶ درصد و نسبت به وضعیت نرمال ۱۲۸ درصد افزایش داشته است.

هاشمی از پیش‌بینی‌ها برای بارش ۶۰ میلی‌متری باران در استان طی امروز یکشنبه خبر داد.

 

خسارت سیل به منازل روستایی/ تمامی نیروهای امدادی در آماده‌باش هستند

با وجود بارندگی‌های سیل آسا در استان اما تاکنون حادثه‌ای از غرق‌شدگی و یا خسارت جانی گزارش نشده است، بنا به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان تمامی نیروهای امدادی استان طی دو روز گذشته جهت امدادرسانی و ارائه خدمات در حالت آماده‌باش کامل هستند.

صارم رضایی در گفت‌وگو با فارس در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی نیروهای هلال‌احمر به مردم گرفتار در سیل اظهار کرد: طی روز گذشته شاهد بروز سیل در برخی روستاهای دورود بودیم که با کمک نیروها در حال حاضر مشکل خاصی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه شهرستان‌های کوهدشت و پلدختر آسیب جدی را از بارش‌های سیل آسا دیروز داشتند، گفت: عوامل امدادی همچنان در حال امدادرسانی و توزیع اقلام ضروری در مناطق روستایی پلدختر هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان افزود: تمامی نیروهای امدادی در پلدختر بسیج شده‌اند، ضمن اینکه با توجه به خسارت بالا در این شهرستان دو تیم امدادی از هلال‌احمر استان نیز به این منطقه جهت کمک و امدادرسانی اعزام شده‌اند.

رضایی با بیان اینکه سقوط خودرو در رودخانه کشکان تنها مشاهدات مردمی بوده است، اظهار داشت: این حادثه برای نیروهای امدادی مستقر در محل هنوز محرز نشده است.

وی به گزارش‌هایی مبنی بر ورود آب به برخی روستاهای کوهدشت از جمله «طرحان» و خسارت به برخی خانه‌های این روستا اشاره و تصریح کرد: پس از اعلام گزارش نیروهای امدادی بلافاصله در محل حاضر شده و عملیات امدادرسانی را آغاز نمودند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر لرستان از آماده‌باش تمامی تیم‌های امدادی در سطح استان خبر داد و گفت: عوامل امدادی همچنین در مناطق برف‌گیر استان همچون «گله‌بادوش» الیگودرز در حال امدادرسانی هستند.

 

باز بودن تمامی راه‌های اصلی استان/ رانندگان با دقت برانند

روز گذشته بر اثر بارش شدید باران شاهد ریزش کوه در آزادراه خرم-زال بودیم اما هم‌اکنون بر اساس گفته رئیس پلیس‌راه لرستان  تمامی راه‌های اصلی استان باز و تردد در آن‌ها جریان دارد.

مرتضی چغلوند در گفت‌وگو با فارس در تشریح آخرین وضعیت محورهای مواصلاتی استان بیان داشت: با کمک نیروهای امدادی و جاده‌ای هم‌اکنون تمامی راه‌های اصلی باز بوده و مشکل خاصی برای تردد وسایل نقلیه وجود ندارد.

وی یادآور شد: روز گذشته در چندین نقطه از راه‌های منتهی به جنوب در شهرستان پلدختر ریزش و آب گرفتگی در معابر را داشتیم که با کمک نیروها مشکل مرتفع شد.

رئیس پلیس‌راه لرستان با اشاره به بارش برف در برخی گردنه‌ها همچون «رازان» بیان داشت: محور «گله‌بادوش» در الیگودرز بر اثر بارش فراوان برف مسدود شده است.

چغلوند ضمن بیان توصیه‌های ایمنی از رانندگان خواست که جهت تردد در جاده‌ها رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی مناسب، همراه داشتن زنجیرچرخ و تجهیزات زمستانه و همچنین خودداری از ترمزهای ناگهانی را مورد توجه قرار دهند.