آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه
کد خبر : 6343
شنبه - ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳

 پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرم‌آباد

استاندار لرستان گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرم‌آباد می‌تواند به وضعیت گردشگری استان کمک کند.

 پیشرفت ۸۰ درصدی مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرم‌آباد
به گزارش وارک نیوز، سید موسی خادمی در بازدید از پروژه در حال احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با بیان اینکه این پروژه در یکی از نقاط خوب و مرتفع خرم‌آباد و با یک طراحی مناسب در حال اجرا است، اظهار کرد: این مجموعه در یک عرصه ۱۴ هکتاری با حدود پنج هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا در حال احداث است که تاکنون بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی در ادامه افزود: طی سال جاری نزدیک یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان از منابع استانی و در سطح ملی مرکز دفاع مقدس اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان به این پروژه اختصاص داده‌ شده که امیدواریم با تخصیص این منابع بخش ساختمانی آن تا پایان سال مالی به بهره‌برداری برسد.
استاندار لرستان جدای از بحث دفاع مقدس و ارزش‌های آن، اجرای این پروژه را با توجه به نقش مردم و فرزندان استان در دوران جنگ تحمیلی ضروری دانست و گفت: مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌تواند به وضعیت گردشگری زیباسازی و ایجاد المان‌های مناسب شهری با توجه به طراحی آن و سنخیت با قلعه فلک‌الافلاک کمک کند.
وی ادامه داد: این پروژه یکی از بناهای خوب و ماندگار انقلاب اسلامی در استان و شهر خرم‌آباد خواهد شد. از این رو کمک خواهیم کرد که سریع‌تر منابع مالی اختصاص داده شود تا با اولویت بخش ساختمان زودتر به بهره‌برداری برسد.
دکتر خادمی تعداد زیاد پروژه‌ها به ویژه آنهایی که از سال ۹۰ شروع شده و هنوز به نتیجه نرسیده‌اند و دوزیست بودن طرح‌ها را از مشکلات استان برشمرد و افزود: برای تکمیل این پروژه‌ها اعتبار بالایی نیاز است. برخی طرح‌ها باید از منابع ملی تامین شوند که بار آنها بر دوش استان افتاده است و برای تکمیل باید از اعتبارات دیگر صرف نظر کرد و به آن طرح‌ها اختصاص داد.
استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به فرودگاه، برخی طرح‌های ملی و سدها در استان اشاره کرد که برای آنها اعتبارات ملی تعریف شده بود اما هزینه‌ها بر دوش استان است.