آخرین اخبار » اخبار » اقتصادی » خبر مهم
کد خبر : 6340
شنبه - ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۷

اجرای طرح توسعه باغات در ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده لرستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان از اجرای طرح توسعه باغات در ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده لرستان در دو سال گذشته خبر داد.

اجرای طرح توسعه باغات در ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از اراضی شیبدار و کم بازده لرستان
به گزارش وارک نیوز، عبدالرضا بازدار در جلسه بررسی مسائل و رفع مشکلات زراعت و باغبانی استان با اعلام این خبر اظهار کرد : تا کنون مقدار ۱۷ هزار تن کود ازته، ۸ هزار و۸۰۰ تن کود فسفاته و ۱۸۰۰ تن کود پتاسه در سطح استان توزیع شده است و با برنامه ریزی های انجام گرفته مابقی کود های مورد نیاز استان جهت مرحله داشت و کشت های بهاره تامین و به شهرستان ها حمل خواهد شد .
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان میزان بذرگندم فرآوری شده در استان را حدود ۲۱ هزار تن اعلام کرد و افزود: مقدار ۱۸ هزار تن این مقدار بذر بین کشاورزان توزیع شده است .
وی همچنین میزان بذر جو دیم و آبی توزیع شده  استان را ۶۲۰ تن اعلام نمود.
بازدار در این جلسه اعلام داشت: سال گذشته و در راستای طرح توسعه باغات در اراضی شیبدار و کم بازده مقدار یکهزار و ۱۸۶ هکتار انواع درختان انگور، بادام٬ گردو٬ انار٬ انجیر٬ زیتون٬ پسته ٬ مرکبات و همچنین گل محمدی و سویا کشت شده است و برای سال‌جاری نیز برنامه ریزی لازم بمنظور توسعه و کاشت درخت در سطح  ۱۷۲۳ هکتار  از اراضی شیبدار و کم بازده  استان لرستان انجام شده است.
 ↙️ وی در پایان گفت در این جلسه : مسائل کشت محصولات پاییزه استان به ویژه گندم، جو و کلزا، الگوی کشت و ترکیب کشت استان  ،نحوه توزیع و تامین کود و بذر استان، مسائل مربوط به کشت تحت نظارت موسسه بین‌المللی تحقیقات دیم «ایکاردا» در مزارع استان و اقدامات انجام شده، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.