آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » فرهنگی
کد خبر : 6322
جمعه - ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۹

عرضه ۵۰۰ هزار جلد کتاب در نمایشگاه سراسری لرستان/بیش از ۱۲۰ هزار نفر از نمایشگاه بازدید کردند

استاندار لرستان گفت: بیش از ۱۲۰ هزار نفر از نمایشگاه سراسری ‌کتاب استان بازدید کردند.

به گزارش وارک نیوز سید موسی خادمی در بازدید از دوازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال نمایشگاه با کیفیت بالایی برگزار شده است، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ ناشر در نمایشگاه کتاب استان شرکت کردند، همچنین ۲۱۰ غرفه با ۵۰ هزار عنوان کتاب و حدود ۵۰۰ هزار جلد به علاقه‌مندان عرضه شده است.
وی در ادامه افزود: با وجود فاصله این نمایشگاه از مرکز شهر، به‌دلیل علاقه‌مندی مردم به کتاب و کتاب‌خوانی طبق آمار بیش از ۱۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه بازدید کرده‌اند که این بیانگر عمق فرهنگی این منطقه است.
استاندار لرستان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم بیان کرد: مردم فارغ از مشکلات روزمره خود همواره کتاب و کتاب خواندن و علاقه‌مندی به حوزه دانش و فرهنگ را در برنامه خود دارند.
 وی ابراز امیدواری کرد: برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها و کارهای فرهنگی دیگر توسط دستگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی، در راستای توسعه فرهنگی باشد.
وی افزود: مردم لرستان صاحب فرهنگ هستند از این رو انتظار می‌رود این روال همچنان ادامه داشته باشد تا بتوانیم از این طریق شاهد توسعه هرچه بهتر و بیشتر استان باشیم.
دکتر خادمی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از ناشران استانی گفت: با وجود محدودیت‌هایی که در منابع و امکانات دارند و به دلیل شرایط خاص منطقه حمایت‌های کمتری از آنها می‌شود اما توانسته‌اند در سطح استانی و ملی درخشش خوبی داشته باشند و کتاب‌های پرمحتوا با عناوین خوب و تیراژ بالا چاپ کنند.
 وی ادامه داد: این نشان‌دهنده همان عمق فرهنگی استان است و باید دستگاه‌های دولتی و فرهنگی همچنین جامعه و مردم از این ناشران حمایت کنند.