آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 6318
جمعه - ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۰

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در لرستان ۱۲.۱ درصد است

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری لرستان نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان را ۱۲.۱ درصد اعلام کرد.

نرخ مشارکت اقتصادی زنان در لرستان ۱۲.۱ درصد است
به گزارش وارک نیوز، ناهید پرویزپور پنج‌شنبه در جمع فعالان سیاسی، اجتماعی و اقتصادی زنان شهرستان دورود با بیان اینکه تقویت اعتماد زنان به‌عنوان نیمی از سرمایه‌های انسانی اهمیت زیادی دارد، تاکید کرد: باید در بین بانوان حس اعتماد به نظام و مسئولین تقویت شود تا آنان باور کنند در تصمیم‌گیری‌ها و برنامه‌ریزی‌های کلان مورد توجه هستند.
وی در ادامه افزود: در طول چهار دهه از عمر انقلاب اسلامی شاهد اعتماد سازی دولت‌ها در حوزه زنان هستیم و در اسناد بالادستی از جمله اصولی از قانون اساسی، برنامه‌های توسعه و قوانین تصویب شده حوزه زنان در طول اجرای برنامه‌های شش گانه توسعه و همچنین سیاست‌های کلی خانواده، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه زنان لحاظ شده است.
مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری تصریح کرد: دولت در برنامه ششم توسعه به اشتغالزایی زنان به‌خصوص زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی زنان، عدالت جنسیتی در استخدام‌ها، حمایت از کار آفرینی زنان و سهم آنان از پست‌های مدیریتی تاکید دارد.
وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.
پرویزپور با اشاره به اهمیت اشتغال زنان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان ۱۲/۱ درصد است که با میانگین کشوری فاصله دارد و انتظار می‌رود زنان در حوزه کار آفرینی با استفاده از مشوق‌هایی که دولت برای زنان کار آفرین منظور کرده است ورود پیدا کنند.
مدیر کل بانوان با اشاره به تاکیدات استاندار در حوزه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در استان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و در مدت مدیریت استاندار ۲۶ تن از زنان در پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند.
وی با تاکید بر تحقق سهم ۳۰ درصدی زنان و جوانان بیان کرد: فرمانداران عملکرد مسئولین ادارات شهرستان را در واگذاری پست‌های مدیریت میانی به زنان و جوانان رصد کنند تا در پایان برنامه ششم توسعه شاهد تحقق سهم مدیریتی زنان و جوانان باشیم.