آخرین اخبار » اجتماعی » خبر مهم
کد خبر : 6263
دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶

کتابخانه پلدختر ۱۰ ساله شد/ پروژه فرهنگی در انتظار تخصیص اعتبار

در حالی کتابخانه شماره دو پلدختر در آستانه ۱۰ سالگی قرار دارد که مسئولان از کمبود اعتبار برای تکمیل آن خبر می‌دهند.

 

غلامرضا محمودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر در جریان بازدید از پروژه در حال ساخت کتابخانه شماره دو شهر پلدختر ، اظهار داشت: عملیات اجرایی کتابخانه شماره دو پلدختر در سال ۸۷ در زمینی به مساحت هزار و ۵۰۰ مترمربع آغاز شد.

وی، افزود: این کتابخانه دومین کتابخانه شهر پلدختر و سومین کتابخانه شهرستان پلدختر است که از نوع درجه دو محسوب می شود و استاندار های خاص و ویژه خود را دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر، خاطرنشان کرد: کتابخانه های شهرهای پلدختر و معمولان از نوع درجه ۵ و ۶ هستند و استانداردهای لازم را برای نیازهای امروزی مردم و قشر جوان ندارند.

محمودی، افزود: این پروژه از مصوبات سفرهای استانی در دولت‌های قبل بود و اعتبارات خوبی را در سال های آغازین توانست جذب کند.

وی، گفت : این پروژه طی سه تا چهار سال اول پیشرفت خوبی داشت و به بیش از ۴۰ درصد پیشرفت رسید اما چندین سال به دلیل کمبود اعتبارات راکد مانده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر، افزود: در مقطعی اعتبارات عمرانی این پروژه در حد صفر شد و متوقف شد و در یک تا دو سال اخیر با وجود مشکلات اعتباری رایزنی‌هایی در رابطه با اعتبارات این پروژه صورت گرفت و پیگیری های نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی منجر به حضور معاون وزیر ارشاد و بازدید از کتابخانه شماره دو پلدختر شد.

محمودوند، خاطرنشان کرد: استاندار لرستان در این زمینه توجه داشتند وردیف اجرایی و بودجه آن داده شده و شروع به کار کرده و ادامه عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۱۰ میلیارد ریال برای پروژه کتابخانه شماره دو پلدختر هزینه شده است، افزود: اعتبار این پروژه استانی است و تنها همت می‌خواهد تا مراحل پایانی آن به وسیله اختصاص یک اعتبار کلان تکمیل شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پلدختر، گفت: لازم است اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه کتابخانه شماره دو پلدختر در کمیته برنامه‌ریزی استان توسط مسئولان شهرستانی و استانی مصوب شود تا این پروژه تکمیل شود.

به نقل از مهر