آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » گردشگری
کد خبر : 6260
دوشنبه - ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۰

بازسازی راه آهن لرستان تا ماه آینده به اتمام می رسد

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: بلاک قارون – بیشه، تا پایان آذرماه امسال به صورت کامل بازسازی می‌شود که با انجام این مهم، بازسازی ۱۵۵ کیلومتر مسیر ریلی استان تکمیل خواهد شد.

بازسازی راه آهن لرستان تا ماه آینده به اتمام می رسد

به گزارش وارک نیوز رحمت رحمت نژاد  در گفت و گو با ایرنا افزود: طول بلاک قارون – بیشه ۱۷کیلومتر است که با توجه به وجود تونل‌های طویل، قوس‌های زیاد و عدم دسترسی راه جاده‌ای یکی از سخت گذرترین مسیرهای ریلی کشور به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: تاکنون عملیات بازسازی ۳٫۵ کیلومتر از این مسیر در مدت پنج روز مسدودی محور انجام شده است.
وی این میزان بازسازی را با توجه به شرایط جغرافیایی منطقه یک رکورد دانست و تصریح کرد: به‌طور متوسط برای بازسازی هر کیلومتر از مسیر یاد شده، بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعتبار لازم است و در صورت اجازه مسدودی خط، انتظار می رود تا پایان آذرماه ۹۷ بازسازی کامل این بلاک انجام شود.
مدیرکل راه‌آهن لرستان در مورد دلیل محدودیت در اجازه مسدودی این خط گفت: مسدودی‌های درازمدت در این مسیر موجب اختلال در حمل‌ونقل ریلی محور تهران- جنوب می‌شود و از این رو با توجه به حجم جابجایی بار و تعداد سفرها، این تصمیم گرفته می‌شود.
رحمت نژاد بیان کرد: از مجموع ۱۵۵ کیلومتر راه‌آهن ناحیه لرستان واقع در محور سراسری تهران – جنوب، تمامی مسیرها به‌جز این مسیر بازسازی‌شده که با پایان این بازسازی، سرعت و ایمنی در این مسیر افزایش‌یافته و احتمال بروز حوادث ریلی کاهش می‌یابد.
وی افزود: بازسازی راه آهن سراسری تهران – جنوب در محدوده لرستان از سال ۹۲ آغاز و تاکنون با اجرای طرح در ۱۴۰ کیلومتر مسیر ریلی، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای آن هزینه شده است.
رحمت نژاد اضافه کرد: قرار بود این مسیر خرداد امسال تا پایان ماه مبارک رمضان و با وقفه های چند روزه به صورت موقت مسدود شده و کار بازسازی بلاک قارون – بیشه بطول ۱۷کیلومتر انجام شود اما با توجه به حجم جابجایی بار و شروع سفرهای تابستانی، این تصمیم تغییر کرد و مقرر شد مسدودی های مسیر در درازمدت انجام شود تا خللی در حمل و نقل ریلی محور تهران – جنوب ایجاد نشود.
وی گفت: با توجه به شرایط کوهستانی منطقه، این محدوده فنی ترین بلاک مسیر در ناحیه لرستان است که دارای ۱۹ دهانه تونل به طول بیش از ۹ کیلومتر، ۶ دهانه پل به طول ۵۶۷ متر و ۴۴ دهانه قوس است.
به محدوده بین هر ایستگاه قطار تا ایستگاه بعدی بلاک می گویند.