آخرین اخبار » اجتماعی » اخبار » خبر مهم » محیط زیست
کد خبر : 6211
جمعه - ۲۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳

اجرای عملیات کنترل آفات و مبارزه با بیماری های جنگلی در لرستان

مدیرکل منابع طبیعی لرستان از اجرای عملیات کنترل آفات و مبارزه با بیماری های جنگلی در این استان خبر داد.

اجرای عملیات کنترل آفات و مبارزه با بیماری های جنگلی در لرستان
به گزارش وارک نیوز، شیرزاد نجفی در این راستا بیان کرد: عملیات کنترل آفات و مبارزه با بیماری‌ های جنگلی ، بالاخص گیاه نیمه انگلی دارواش  که به علت داشتن سبزینه ، روی درختان جنگلی  بلوط فعالیت می کند،با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی در ۲۴۰۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی لرستان در حال اجراست.
وی با اشاره به اینکه مبارزه مکانیکی با گیاه نیمه انگلی دارواش در شهرستان های خرم آباد و کوهدشت انجام می گیرد خاطرنشان کرد : گیاه نیمه انگلی دارواش به علت نیمه پارازیت و اپی‎فیت بودن می‎تواند فتوسنتز کند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان گفت : جهت جلوگیری از انتشار این آفت،امسال در سطح ۲۴۰۰ هکتار از جنگل‎های استان،اقدام به مبارزه مکانیکی می شود که این کار به صورت هرس ، سوزاندن شاخه ها و سرشاخه های آلوده صورت می گیرد.
این مقام مسئول در ادامه با اشاره به اینکه،مبارزه مکانیکی تاثیر بسزایی در جلوگیری از انتشار این گیاه نیمه انگلی در جنگل‎های منطقه داشته،خاطرنشان کرد : پس از مبارزه با آفت ، ادامه رشد درختان آلوده به حالت اول خود برگشته و شادابی مطلوبی در تاج درختان مشاهده خواهد شد.
نجفی در پایان صیانت از جنگلهای استان را امری ضروری دانست و بیان کرد : با مشارکت و اشاعه فرهنگ حفاظت از جنگل ها، می توان از خسارتهای جبران ناپذیر به عرصه های طبیعی جلوگیری نمود.